TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy tramwaj dla Ostrawy opuścił siedlecką fabrykę
- Opublikowano: 23.04.2018 10:09:00 1 komentarz
Pierwszy tramwaj dla Ostrawy opuścił siedlecką fabrykę (foto: Stadler)

W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach trwa realizacja zamówienia na dostawę 30 tramwajów z opcją na kolejne 10 pojazdów dla czeskiego miasta Ostrawa.

W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach trwa realizacja zamówienia na dostawę 30 tramwajów z opcją na kolejne 10 pojazdów dla czeskiego miasta Ostrawa.

Jest to pierwszy w historii zakładu kontrakt na budowę tramwajów. Następnym jest zamówienie na dostawę 35 tramwajów dla Krakowa z opcją na kolejne 15 pojazdów – obecnie na etapie konstrukcji pojazdu.

21 kwietnia wyjechał z zakładu Stadler Polska pierwszy gotowy tramwaj Tango NF2 nOVA dla Ostrawy. Pojazd rozpoczyna testy statyczne i dynamiczne wymagane do uzyskania homologacji. Kolejny pojazd opuści zakład z końcem kwietnia, a następne sukcesywnie w nadchodzących miesiącach. Produkcja tramwajów dla Ostrawy przebiega zgodnie z planem. Wszystkie pojazdy zostaną przekazane zamawiającemu do końca lipca 2019 roku, a pierwsze wyjadą na tory z pasażerami już w sierpniu 2018.

Spółka Stadler Polska działa w Siedlcach już ponad dziesięć lat. Dotychczas specjalizowała się w produkcji pociągów – znanych i lubianych przez pasażerów pojazdów typu FLIRT, a także GTW. Zakład wyprodukował 400 pociągów, które są eksploatowane na torach w Polsce, Czechach, Niemczech, Holandii, Norwegii, Węgier i w innych krajach. "Bardzo się cieszę, że poszerzamy paletę produkowanych w Siedlcach pojazdów o kolejny typ. Od początku naszej działalności nieprzerwanie się rozwijamy i inwestujemy w rozbudowę zakładu. Jestem przekonany, że produkowane w naszym zakładzie tramwaje powiększą grono naszych zadowolonych klientów i pasażerów" – powiedział Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Tango NF2 nOVA dla Ostawy

Tramwaj Tango NF2 nOVA to nowoczesny pojazd zapewniający wysoki komfort jazdy i niskie koszty eksploatacji. Posiada modułową budowę, ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Charakteryzuje się także niskim poziomem hałasu nawet przy dużych prędkościach. Tramwaj jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Jego konstrukcja spełnia wszystkie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa standardy UE. Dodatkowo czoło tramwaju jest ukształtowane optymalnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszych.

Dwuczłonowe tramwaje nOVA mają długość 24,9 m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Mieszczą do 188 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Pojazdy są w całości niskopodłogowe i mają czworo szerokich, dwuskrzydłowych drzwi, umożliwiających szybkie wsiadanie i wysiadanie, a także rampę dla wózków inwalidzkich. Rozwijają maksymalną prędkość do 80 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Ostrawa
Tango
Siedlce
  • Piotr Garbicz – 23.04.2018

    Krzysiek Bobek

  • mechanik – 23.04.2018

    Uuuu, troll combino będzie miał fazę :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.