TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy NF6D w łódzkim malowaniu
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.06.2019 12:05:31 1 komentarz
Pierwszy NF6D w łódzkim malowaniu (foto: MPK Łódź)

MPK Łódź pokazało zdjęcia wagonu NF6D w łódzkim malowaniu. Prace są już na finiszu.

MPK Łódź pokazało zdjęcia wagonu NF6D w łódzkim malowaniu. Prace są już na finiszu.

Przypomnijmy, że w sumie do Łodzi trafią aż 34 takie wagony. W przetargu MPK Łódź wpłynęła jedna oferta, złożona przez Bochum-Gelsenkirchener-Strassenbahnen AG (BOGESTRA), na dostawę tramwajów (32 w wariancie podstawowym plus 2 w opcji) na kwotę 3 mln 150 tys euro. Wcześniej łódzki przewoźnik zakupił jeden taki wagon, który posłużył jako tester.

Wagony NF6D mają nieco ponad 28 m i są dwukierunkowe. 70 proc. tramwaju ma niską podłogę. Pojazdy są wyposażone w 72 miejsca siedzące. Tramwaje wyprodukowano w latach 90. XX w. i, co ciekawe, były to jedne z pierwszych niskopodłogowych tramwajów w Europie.

Po niewielkiej modernizacji, każdy z tramwajów zakupionych w Bochum będzie mógł jeździć w Łodzi jeszcze przez kolejnych 25 lat. Przed wyruszeniem na łódzkie tory, trzeba zmienić polaryzację, wymienić sprzęgi oraz dostosować zasilanie do 600 V (w Bochum wynosiło 750 V). Zmiany wymaga również system informacji pasażerskiej. We wszystkich wagonach z Bochum pojawiąją się biletomaty.

Drugi etapo modernizacji obejmuje m.in. wyposażenie wagonów w przesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum nie będą miały klimatyzacji) oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści z MPK jeszcze analizują, czy jest to technicznie możliwe). Pojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK. Efekty tych prac można już zobaczyć na załączonych zdjęciach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
MPK Łódź
  • Mateusz Lorc – 13.06.2019

    Wolałem tamte poprzednie

  • Tomek Pieńkowski – 13.06.2019

    Malowanie zachowawcze i banalne. Ujdzie, ale nic ponadto.

  • Mateusz Jadziński – 13.06.2019

    "Drugi etap modernizacji obejmuje m.in. wyposażenie wagonów w przesuwane okna". Za to niskie ukłony dla MPK szczególnie w tak upalne dni jak dziś. 🙂

  • Kamil Nowakowski – 13.06.2019

    Trochu barwy jak w Szczytnie, szczegolnie ten czerwony jest na pełnej :p

  • DarekP – 15.06.2019

    Skoro mają jeździć przez 25 lat to może jednak warto było się pokusić o klimatyzację?

  • Krzysztof Juszczak – 16.06.2019

    Dlaczego przy tak zaawansowanej modernizacji nie montują klimatyzacji? Przecież ten wóz będzie jeździł po Łodzi przez 20 lat...

  • Krzysztof Juszczak – 16.06.2019

    Dlaczego przy tak zaawansowanej modernizacji nie montują klimatyzacji? Przecież ten wóz będzie jeździł po Łodzi przez 20 lat...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.