Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy NF6D w łódzkim malowaniu

infotram
13.06.2019 10:05
0 Komentarzy

MPK Łódź pokazałozdjęcia wagonu NF6D w łódzkim malowaniu. Prace są już na finiszu.

Przypomnijmy, że w sumie do Łodzi trafią aż 34 takie wagony.W przetargu MPK Łódź wpłynęła jedna oferta, złożona przezBochum-Gelsenkirchener-Strassenbahnen AG (BOGESTRA), na dostawę tramwajów (32 wwariancie podstawowym plus 2 w opcji) na kwotę 3 mln 150 tys euro. Wcześniejłódzki przewoźnik zakupił jeden taki wagon, który posłużył jako tester.

Wagony NF6D mają nieco ponad 28 m i są dwukierunkowe. 70proc. tramwaju ma niską podłogę. Pojazdy są wyposażone w 72 miejsca siedzące.Tramwaje wyprodukowano w latach 90. XX w. i, co ciekawe, były to jedne zpierwszych niskopodłogowych tramwajów w Europie.

Po niewielkiej modernizacji, każdy z tramwajów zakupionych wBochum będzie mógł jeździć w Łodzi jeszcze przez kolejnych 25 lat. Przedwyruszeniem na łódzkie tory, trzeba zmienić polaryzację, wymienić sprzęgi orazdostosować zasilanie do 600 V (w Bochum wynosiło 750 V). Zmiany wymaga równieżsystem informacji pasażerskiej. We wszystkich wagonach z Bochum pojawiąją siębiletomaty.

Drugi etapo modernizacji obejmuje m.in. wyposażenie wagonóww przesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum nie będą miały klimatyzacji)oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści z MPK jeszcze analizują, czyjest to technicznie możliwe). Pojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dlałódzkiego MPK. Efekty tych prac można już zobaczyć na załączonych zdjęciach.


Komentarze