TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy gazowy MAN w Warszawie już na linii!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.04.2019 17:00:06 5 komentarzy
fot. Michał Pawłowski

Pierwszy gazowy MAN zadebiutował na ulicach Warszawy. Dziś MZA wypuściły na linie 5 przegubowców. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić jeszcze dziś na zajezdnię R-2 Kleszczowa trafią jeszcze trzy.

Pierwszy gazowy MAN zadebiutował na ulicach Warszawy. Dziś, 9 kwietnia Miejskie Zakłady Autobusowe wypuściły na linie 105, 128 i 180 pięć przegubowców. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić jeszcze dziś na zajezdnię R-2 Kleszczowa trafią jeszcze trzy kolejne długie "lwy".

Na dobre rozpoczęły się dostawy gazowych MAN-ów do MZA. W tej chwili przewoźnik ma wpisane na stan cztery sześć gazowców z fabryki w Starachowicach. To jedna "dwunastka" i pięć przegubowców. Jeszcze dziś planowana jest dostawa kolejnych trzech Lion'sów City G CNG. Łącznie do największego miejskiego operatora w Polsce trafi 110 gazowych "lwów". W większości będą to autobusy przegubowe. Pierwsze z nich dziś zadebiutowały na liniach 105 (brygady 017B i 018B), 128 i 180.

Pora konkrety
Gazowym Lion'sem City G w wersji warszawskiej może podróżować maksymalnie 150 pasażerów, w tym 38 na miejscach siedzących.Z niskiej podłogi dostępnych jest 14 foteli. W stołecznych gazowcach zamontowano dedykowane dla MAN-a siedzenia firmy Ster. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Stołeczny Lion's City G CNG tak jak solówka jest wyposażony w leżący silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki są zblokowane z czterobiegowymi automatami Voith Diwa D854.6.

Warszawski standard
Skoro jesteśmy w Warszawie to oczywiście nie zapomniano o kierowcach. Mogą oni liczyć na komfortowe warunki pracy. To dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu i dysponuje dwoma niezależnymi wyjściami. To standard, który do stolicy wrócił już ponad dekadę temu. I konieczne warto za każdym razem to chwalić.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia siedem przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji opartej na agregatach Spheros Revo, monitoringu i gniazd z portami USB. Autobus jest wyposażony w biletomat, najprawdopodobniej grodziskiej firmy Mera-Systemy.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy przegub jest wyposażony w pięć wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy aż siedem tablic LCD. Zastosowano pięć typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz przed trzecimi mamy monitory typu ETM-38, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików". Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

W tej chwili każdy autobus, który jest dostarczany do stolicy musi tak naprawdę być "szyty na miarę". W przypadku pierwszych autobusów na CNG dla MZA nie mogło być inaczej. W końcu to MAN, czyli nic dodajć, nic ująć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
MAN
CNG
  • Zdzich – 10.04.2019

    Aż dziwne że jeszcze żadne automaty czesławy nic nie napisały.

  • czeslaw2 – 10.04.2019

    Masakra. Dobrze, że u nas nie ma tego złomu. @zdzich: słabo ci płacą.

  • czeslaw22 – 10.04.2019

    Super.Dobrze, że u nas są te wozy. @czeslaw2 słabo ci płacą.

  • czeslaw2 – 12.04.2019

    ahahahahah

  • czeslaw22 – 12.04.2019

    ahahahahah

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.