TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy elektrobus w Oświęcimiu od Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.01.2020 14:00:04
fot UM Oświęcim

Wszystko wskazuje na to, że pierwszy w historii Oświęcimia autobus elektryczny dostarczy Solaris. Producent z Bolechowa idealnie się wstrzelił w budżet MZK. Rozstrzygnięcie jest więc formalnością.

Wszystko wskazuje na to, że pierwszy w historii Oświęcimia autobus elektryczny dostarczy Solaris. Producent z Bolechowa idealnie się wstrzelił w budżet Miejskiego Zakładu Komunikacji. Rozstrzygnięcie jest więc formalnością.

Oświęcimskie wymagania
Zamawiany przez MZK elektrobus ma być konstrukcją całkowicie niskopodłogową z nadwoziem o długości 11,8 – 12,2 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,3 m. Każdy ma umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom. Nie mniej niż 19 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Min. osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pierwszy oświęcimski "elektryk" ma posiadać sterowanie impulsowe. Jeden lub dwa silniki trakcyjne muszą być o mocy znamionowej min. 160 kW. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobusy mają posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 200 kWh. W trakcie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazd musi być przystosowany do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW oraz być przygotowany w przyszłości do montażu pantografu.

Pojazd będzie monitorowany. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. sześć przesuwnych okien bocznych oraz wentylatory nawiewowe. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą agregatu o mocy chłodniczej min. 25 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą.

Na zewnątrz znajdą się trzy tablice diodowe. W środku zamontowany zostanie monitor LCD o przekątnej 23", który będzie prezentował informację liniową. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym ekranem min. 10".

Termin realizacji całego zamówienia to dalej maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy. Każdy elektrobus musi być objęty min. dwuletnią gwarancją całopojazdową i na 10 lat rękojmią na trwałość baterii trakcyjnych.

Solaris w punkt
Dziś, 29 stycznia minął termin składania ofert. Na zakup jednej elektrycznej "dwunastki" MZK przygotowało 2 500 000 PLN netto. To rozsądna wycena, która uwzględnia preferowane przez przewoźnika okresy gwarancji.

Jedyna otwarta dziś oferta idealnie wstrzeliła się w szacunki spółki. Przedstawił ją Solaris, którego propozycja opiewa dokładnie na taką samą sumę jak oświęcimski budżet. W pakiecie jest trzyletnia gwarancja całopojazdowa.

W tej sytuacji rosztrzygnięcie to formalności. Ale zanim ono zapadnie pewne sprawy muszą trochę potrwać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Oświęcim
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.