TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze tramwaje CAF Urbos 3 przekazane BKK
INFOTRAM - Opublikowano: 17.09.2015 14:39:25 4 komentarze
fot. BKK

W czwartek, 17 września 2015 roku, w Budapeszcie przekazane zostały pierwsze fabrycznie nowe tramwaje CAF Urbos3 dla BKK.

W czwartek, 17 września 2015 roku, w Budapeszcie przekazane zostały pierwsze fabrycznie nowe tramwaje CAF Urbos3 dla BKK. Docelowo w stolicy Węgier będzie kursować 47 takich pojazdów, za które przewoźnik zapłacił 46,5 miliardów forintów. Zakup nowych jednostek był możliwy dzięki wsparciu Unii Europejskiej i rządu węgierskiego. Wagony uroczyście odebrał Tarlós István, burmistrz Budapesztu. To zastrzyk ?świeżej krwi? dla transportu publicznego w Budapeszcie ? powiedział.

Stolica Węgier zakupiła 35 krótszych i 12 dłuższych pojazdów. Pierwsze z nich liczą po 34,2 m, drugie zaś 56 m. Na swój pokład zabierają odpowiednio 200 i 345 pasażerów, z czego 56 i 81 na miejscach siedzących. Te tramwaje spełniają wymagania, jakie stawia transport naszych czasów ? mówił oglądając nowe nabytki BKK Tarlós István. Wszystkie są niskopodłogowe i klimatyzowane. Jest także monitoring i systemy informacji pasażerskiej. Na budapesztańskich torowiskach zastąpią najstarsze wagony, które będą stopniowo wycofywane z ruchu.

Nowe jednostki są także przyjazne środowisku i oszczędne. Zużywają znacznie mniej energii elektrycznej niż starsze tramwaje.

Wszystkie wagony CAF Urbos3 zostaną dostarczone w tym i kolejnym roku. W Budapeszcie mają obsługiwać linie 3 i 19.

Jako ciekawostkę warto podać, że 56-metrowy, dziewięcioczłonowiec jest obecnie najdłuższym tramwajem na świecie. Budapeszt korzysta już od kilku lat także z równie pojemnych wagonów Siemens Combino.

Tramwaje CAF Urbos3 są eksploatowane w wielu innych miastach w Europie, chociażby w Debreczynie, Freiburgu, Saragossie, Maladze, Besançon, Belgradzie czy Nantes.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
BKK
Budapeszt
Węgry
CAF
  • Combino – 17.09.2015

    Tak mnie coś tknęło,że już kilka miechów temu widziałem filmik z CAF-em w Budapeszcie. Poszperałem na You Tube... i rzeczywiście:https://www.youtube.com/watch?v=-ZzvvCtVLtoFilm sprzed 4 miesięcy...Zresztą powyżej na Info Tram mamy odnośnik do newsa sprzed pół roku. Czyli co,wtedy na testy,a dopiero teraz wpisanie na stan? Pół roku minęło... u nas by za to zjedli producenta ;)

  • Gruby – 17.09.2015

    Pfff nasze tramwaje znacznie lepsze od cafa. Za tą cenę mogliby u nas mieć przynajmniej 10 sztuk więcej. Węgrzy jednak nie potrafią robić interesów. Bihahahahahahahaahhaha

  • z – 17.09.2015

    CAF realizuje kontrakt zgodnie z specyfikacją i nikt nikogo nie ma zamiaru zjeść.Jak pisałem wcześniej o jamniku krakowskim iż należy wykonać prototyp i zlecić ocenę zewnętrznej firmie to wiele osób się śmiało.

  • jatal. – 19.09.2015

    @ zZaraz tam smiali. Może po prostu mieli inne zdanie. Świat się zmienia - to nie czas prototypów w sensie jaki proponujesz. Kto miałby to niezależnie oceniać jeśli tylko konkurencja ma takie możliwosci?. No i płacić komuś dwa razy za to samo (bo uczciwe sprawdzenie do tego by się sprowadzało)? A jeszcze pamiętać trzeba o warunkach dofinansowania.Swoją drogą nie wiesz że CAF ostatnio dostarczył aż z trzyletnim opóźnieniem zaledwie kilka EZTów do Włoch? Jak widać każdemu trafia się "realizacja kontraktu zgodnie ze specyfikacją".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.