TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze Tramino II już w Brunszwiku
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.08.2019 13:30:24
Pierwsze Tramino II już w Brunszwiku (foto: BSVG)

22 sierpnia 2019 r. pierwszy z siedmiu tramwajów Tramino II przybył do Brunszwiku.

22 sierpnia 2019 r. pierwszy z siedmiu tramwajów Tramino II przybył do Brunszwiku.

Jak informuje przewoźnik został bezpiecznie umieszczony na torach w czwartek rano w Brunszwiku i wciągnięty do zajezdni tramwajowej BSVG. Dostawa prawie 36-metrowego pojazdu została zrealizowana 3-dniowym transportem ciężkim z Siedlec w Polsce przez Warszawę, Berlin, A2 i A39 zjazdem przez Salzdahlumer Straße.

Naczepa niskopodwoziowa, która przybyła do Brunszwiku, ustawiła się 22 sierpnia o godzinie 01:15 na utwardzonej nawierzchni torów na ulicy Am Hautgüterbahnhof. Nad rampą kolejową nowy wagon został opuszczony i umieszczony na torach. Ostatnie około 200 metrów już po torach został wciągnięty przez Tramino I.

Cieszymy się, że pierwszy z naszych siedmiu nowych lekkich pojazdów szynowych już przyjechał i utorował drogę dla następujących tramwajów" - mówi Jörg Reincke, dyrektor zarządzający BSVG. "W ten sposób dążymy do uzyskania 100% niskopodłogowej naszej floty" - dodaje Reincke.

Zgodnie z planem drugie i trzecie Tramino II zostaną dostarczone jesienią do Brunszwiku. W listopadzie i grudniu 2019 r. pojawią się pozostałe cztery nowe pojazdy.

Kontrola techniczna i obsługa pasażerów

Siedem nowych pojazdów ma rozpocząć regularne przewozy pasażerskie i liniowe do końca grudnia 2019 r., zgodnie z umową zawartą z producentem. Zanim to nastąpi, wszystkie niezbędne przygotowania zostaną przeprowadzone w Brunszwiku. Oprócz obszernych testów kontrolnych pojazdu przeprowadzane będą testy z maksymalnym obciążeniem. W tym celu pojazd zostanie załadowany workami z piaskiem. Faza rozruchu zakończy się zatwierdzeniem typu przez Inspekcję Techniczną (TAB) przy intensywnym udziale TÜV Nord.

Jednocześnie prowadzone będą szkolenia około 150 motorniczych BSVG. Działanie Tramino II jest jednak zasadniczo podobne do działania poprzedniego modelu Tramino.

O Tramino II

Producentem Tramino II jest Stadler Pankow GmbH z siedzibą w Berlinie. Podobnie jak jego poprzednik, Tramino II składa się z czterech członów i ma 35,74 metra długości. Zarówno kabina motorniczego, jak i strefa pasażerska, mają osobne systemy klimatyzacji. Część niskopodłogowa ma 100% wysokości podłogi wynoszącej 360 milimetrów i 320 milimetrów w obszarze drzwi. Pojazd wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych, każdy o mocy 90 kW. Energia uzyskana podczas procesu hamowania jest gromadzona w superkondensatorach i zwracana do silników podczas uruchamiania.

Istnieją niewielkie różnice w stosunku do poprzedniego modelu w wyposażeniu nowej generacji pojazdów, które wynikają częściowo z dalszego rozwoju możliwości technicznych, wymagań operacyjnych i opinii klientów. Tramino II oferuje 80 miejsc siedzących i 125 miejsc stojących. We wnętrzu zwraca uwagę przyjaznym i nowoczesnym designem, który jest porównywany do jego poprzednika w nieco jaśniejszych odcieniach.

Kolejną innowacją w porównaniu do Tramino I jest druga przestrzeń dla wózków inwalidzkich, która znajduje się w strefie wejściowej czwartych drzwi. Składane rampy zostały skrócone, aby zwiększyć powierzchnię dla użytkowników wózków inwalidzkich.

Całkowita wartość kontraktowa siedmiu lekkich pojazdów szynowych wynosi 18,9 miliona euro. Przypomnijmy, że Tramino II zostało zbudowane już przez Stadlera. Poprzednia generacja tych tramwajów była produkowana przez Solarisa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Tramino
Brunszwik
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.