TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze nowe lokomotywy LOTOS-u już na trasie
- Opublikowano: 06.03.2019 12:26:52
Pierwsze nowe lokomotywy LOTOS-u już na trasie (foto: LOTOS)

Pociąg z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną LOTOSU udał się wczoraj w drogę do Piekar Śląskich. Poprowadziła go jedna z pięciu lokomotyw, jakie spółka od NEWAG-u.

Pociąg z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną LOTOSU udał się wczoraj w drogę do Piekar Śląskich. Poprowadziła go jedna z pięciu lokomotyw, jakie spółka od NEWAG-u.

Na mocy porozumienia LOTOS Kolej z firmą NEWAG, polskim producentem lokomotyw, w ciągu najbliższych miesięcy tabor gdańskiego przewoźnika wzbogaci się o pięć lokomotyw - dwie typu E4DCU "Griffin" i trzy typu E6ACT "Dragon 2". Trzy z nich już teraz zostały włączone do eksploatacji w LOTOS Kolej. Pierwszy kurs miał miejsce we wtorek 5 marca, gdy "Griffin" wyjechał ze stacji Gdańsk Olszynka do stacji Piekary Śląskie Szarlej z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną LOTOSU. Łączna masa inauguracyjnego pociągu to ponad 2700 ton brutto.

LOTOS Kolej jest bardzo ważną spółką z perspektywy łańcucha logistycznego Grupy LOTOS S.A.– Powiększenie taboru spółki LOTOS Kolej to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek Grupy Kapitałowej LOTOS. Pięć nowych lokomotyw to szansa na utrzymanie bardzo dobrej pozycji na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce – mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Zarządu Grupy LOTOS S.A. ds. korporacyjnych.

Z zakupu nowych lokomotyw szczególnie cieszą się maszyniści LOTOS Kolej. – Jesteśmy bardzo wdzięczni Zarządowi Grupy LOTOS i LOTOS Kolej za tę decyzję. Tempo transakcji było błyskawiczne, udało się szybko doprowadzić do zakupu lokomotyw i do tego, że pierwszy pociąg wyruszył już w trasę. To dla wszystkich maszynistów większy komfort i bezpieczeństwo pracy – tłumaczy Radosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy LOTOS.

Na mocy umów zawartych przez LOTOS Kolej, przez najbliższych siedem lat lokomotywy będą leasingowane, a następnie przewoźnik przejmie je na własność. – W ostatnich dniach producent lokomotyw dostarczył LOTOS Kolej zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji nowo pozyskanych pojazdów kolejowych, zgodnych z TSI bez ograniczeń na polskiej infrastrukturze kolejowej, a więc m.in. wyposażonych w ETCS, na czym szczególnie nam zależało. Wystawiliśmy świadectwa sprawności technicznej i już od 5 marca rozpoczynamy eksploatację nowego taboru – dodaje Krzysztof Wiktorowicz, członek Zarządu LOTOS Kolej.

Pojazd E4DCUd "Griffin" o mocy 5,6 MW przeznaczony jest do pracy towarowej i pasażerskiej. To elektryczna, dwukabinowa, czteroosiowa lokomotywa Dual Power z dodatkowym układem napędowym, w postaci silnika spalinowego, osiągająca maksymalną prędkość 160 km/h. E4DCUd "Griffin" jest szeroki na 3,06 metra i wysoki na 4,28 metra. Długość pojazdu ze zderzakami to 19,9 metra.

Lokomotywa E6ACTa "Dragon 2" jest pojazdem o mocy 5 MW przeznaczonym do prowadzenia pociągów towarowych. To elektryczna, dwukabinowa, sześcioosiowa lokomotywa osiągająca prędkość eksploatacyjną do 120 km/h. E6ACTa "Dragon 2" jest szeroki na 3,075 metra i wysoki na 4,25 metra. Długość pojazdu ze zderzakami to 20,34 metra.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
lokomotywa
Dragon 2
Griffin
Lotos Kolej
  • Julia Marciniak – 06.03.2019

    No niestety, też bym tak chciała, ale czekamy na 20 nowych😎😍💪

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.