TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze gazowe hybrydy od Mercedesa u klientów
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.03.2019 12:00:37
Pierwsze gazowe hybrydy od Mercedesa u klientów

Dzięki opcjonalnemu modułowi hybrydowemu, teraz autobusy Mercedes-Benz Citaro NGT na sprężony gaz ziemny (CNG) są o 8,5% bardziej wydajne.

Dzięki opcjonalnemu modułowi hybrydowemu, teraz autobusy Mercedes-Benz Citaro NGT na sprężony gaz ziemny (CNG) są o 8,5% bardziej wydajne.

Daimler cały czas akcentuje, że przejście na elektryczne systemy napędowe w autobusach miejskich to skomplikowany temat, który wymaga obszernych i długotrwałych przygotowań. Dlatego producent poleca stosunkowo szybszą i mniej kosztowna opcja wdrożenia inwestycję w inną przyjazną dla środowiska technologię, czyli CNG. Tutaj w ostatnim czasie oferta niemieckiego producenta przeszła szereg zmian, a jej najnowszą propozycję jest gazowa hybryda Mercedes-Benz Citaro NGT.

Jak podkreśla firma, dzięki opcjonalnemu modułowi hybrydowemu Mercedes-Benz opracował technologiczną przyjemność: hybryda Citaro NGT jest nawet o 8,5% bardziej wydajna.

Zdaniem Daimlera, silniki gazowe nie emitują prawie żadnych cząstek stałych, a emisja NOx jest na bardzo niskim poziomie. W połączeniu z biogazem lub biogazem hybryda Citaro NGT staje się prawie neutralna pod względem emisji CO2.

O debiucie gazowej hybrydy Mercedesa na targach Busworld 2017 i jej szczegółach technicznych pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Światowa premiera

Argumenty Daimlera przekonały kilku europejskich przewoźników. Jako pierwsze zareagowało przedsiębiorstwo użyteczności publicznej w Augsburgu - wieloletni gazowy partner Mercedesa, którego zakupiło sześć nowych autobusów hybrydowych Citaro NGT.

Jeszcze większą nowość przygotował Oldenburg, gdzie lokalna firma transportowa VWG wprowadzi niebawem do eksploatacji pierwszy na świecie hybrydowy autobus przegubowy Mercedes-Benz Citaro G NGT hybrid. Do tego pojazd ten będzie tankowany biogazem. W pełni ekologiczny gigant.

Jak ocenia Mercedes, zapotrzebowanie na gazowe hybrydy w Europę rośnie, o czym przekonują spływające zamówienia. M.in. z:

  • z Francji - z Bourges, gdzie firma transportowa STU Bourges (spółka zależną od RATP Dev) zdecydowała się pierwsze hybrydowe Citaro NGT;

  • z Hiszpanii, gdzie tak duże firmy jak EMT Madrid i Aucorsa Cordoba już złożyły pierwsze zamówienia;

  • i spora niespodzianka - z Ljubljany, która już zakontraktowała aż 17 autobusów hybrydowych Citaro NGT, które latem tego roku zaczną jeździ po w stolicy Słowenii.

A kto w Polsce pierwszy zdecyduje się na pierwszą gazowa hybrydę od Mercedesa?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
CNG
hybryda
Mercedes
Niemcy
Hiszpania
Słowenia
  • Michał Kwietniak – 01.03.2019

    "pierwszy na świecie hybrydowy autobus przegubowy" Ależ nowość, szkoda, że informacja z deczka przestała być aktualna... ;)

  • Piotr Siwek – 01.03.2019

    Pierwsze Citaro NGT mają być w Kielcach.

  • Paweł Pasternak – 01.03.2019

    Niech Częstochowa takie kupi zamiast solbusow ;)

  • Kuba Piotr Koczur – 02.03.2019

    Jak By Jezdziły Po Całej Polsce I Europie To By Było Bardzo Bardzo Bardzo Bardzo Bardzo Bardzo Ekologicznie

  • Kuba Piotr Koczur – 02.03.2019

    Wiecej Elektro Stacji Pod Te Nowoczesne Autobusy Miejskie I Nie Tylko Miejskie :) ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.