TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pętla Wilczak znika z powierzchni
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 04.02.2019 09:22:03
Pętla Wilczak znika z powierzchni

W miejscu budowy trasy tramwajowej na poznańskiej Naramowice, na pętli Wilczak, zakończono rozbiórkę istniejącej infrastruktury. Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022 roku; inwestycja jest warta w sumie blisko 380 mln zł.

W miejscu budowy trasy tramwajowej na poznańskiej Naramowice, na pętli Wilczak, zakończono rozbiórkę istniejącej infrastruktury. Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022 roku; inwestycja jest warta w sumie blisko 380 mln zł.

Poznański magistrat poinformował, że na pętli Wilczak zlikwidowano torowisko, słupy trakcyjne i perony. W grudniu pętla została wyłączona z użytkowania, teren został wygrodzony, przeprowadzono wycinkę drzew.

"Wykonano wszystko, co było możliwe w obecnych warunkach pogodowych i co było zaplanowane na miesiąc styczeń. Dobiegają też końca prace nad projektem wykonawczym, po jego zatwierdzeniu rozpoczną się roboty konstrukcyjne" – podało miasto.

Roboty na pętli Wilczak, których efektem będzie przygotowanie wyprowadzenia torowiska tramwajowego w kierunku północnym, to pierwszy etap największej inwestycji komunikacyjnej w Poznaniu, prowadzonej w formule "projektuj-buduj".

Kompleksowe uruchomienie nowego układu komunikacyjnego – nowego torowiska o długości 3,3 km oraz niemal 7,5 km dróg - łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami - nastąpi najpóźniej wiosną 2022 roku.

Na nowej trasie tramwajowej zlokalizowanych będzie 8 przystanków. Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego z infrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także zielenią i małą architekturą.

Koszt inwestycji wyniesie blisko 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach dwóch projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
budowa
torowisko
linia
pętla
  • Eryk Złotowski – 04.02.2019

    Jedna z ostatnich klimatycznych pętli w Poznaniu.

  • Piotr Kowalski – 04.02.2019

    W ostatnich latach na Wilczaku kończyła tylko linia ,,3,,.Ja pamiętam,jak kursowała tu ,,16,, przed laty.Trochę szkoda,że zlikwidowano tą pętlę,bo mogłaby spełniać funkcję pętli awaryjnej,a tak jeśli coś się wydarzy na odcinku od Murawy do Połabskiej,to trzeba wstrzymywać ruch tramwajów na całej ulicy Winogrady już od Al.Wielkopolskiej

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.