TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pętla w Katowicach Zawodziu bez tramwajów
InfoTram.pl - Opublikowano: 19.01.2018 10:29:33
Pętla Zawodzie bez tramwajów. Rusza budowa centrum przesiadkowego.

Rozpoczynają się prace przy budowie centrum przesiadkowego w katowickim Zawodziu. W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić badania geologiczne, co wyklucza ruch tramwajów po pętli.

Rozpoczynają się prace przy budowie centrum przesiadkowego w katowickim Zawodziu. W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić badania geologiczne, co wyklucza ruch tramwajów po pętli.

Od poniedziałku 22.01.2018 r. zmieni się nieco organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli.

Głównym wykonawcą węzła przesiadkowego Zawodzie jest konsorcjum firm ZUE S.A. i Unibep S.A. W pierwszym etapie wykonawca musi przeprowadzić dogłębne badania gruntu na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej, co wiąże się m.in. z wykonaniem odwiertów. Następnie przewidziane są prace przy stabilizacji tego terenu. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów.

Tramwaje linii nr 7 i 36 oraz wybrane kursy linii nr 14, 15, 20 i 33 zostaną skierowane do zajezdni tramwajowej w Katowicach Zawodziu. Tym samym jadąc w kierunku centrum Katowic tramwaje będą obsługiwać przystanek "Zawodzie Pętla" zlokalizowany bezpośrednio przy ul. 1 Maja (obecnie obsługiwany przez m.in. linie tramwajowe nr: 14, 15 i 20).

– To w sumie niewielka zmiana, dotycząca przede wszystkim pasażerów, którzy rozpoczynają podróż linią 7 lub 36 na pętli Zawodzie, bo będą do tramwaju wsiadać na innym peronie. Zauważą ją także pasażerowie pojedynczych kursów linii jadących od strony Szopienic a kończących się dotąd na pętli, gdyż będą musieli wysiąść z wagonu jakieś 200 metrów wcześniej i przy przesiadce np. na autobus przejść ten krótki odcinek do przystanku autobusowego pieszo – mówi rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Andrzej Zowada.

Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden z elementów "Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych", współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Wartość tego zadania to ok. 66,4 mln zł brutto, z czego wartość części tramwajowej wynosi ok. 12,2 mln zł brutto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
pętla
Tramwaje Śląskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.