Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pętla w Katowicach Zawodziu bez tramwajów

infotram
19.01.2018 08:29
0 Komentarzy

Rozpoczynają sięprace przy budowie centrum przesiadkowego w katowickim Zawodziu. W pierwszymetapie wykonawca musi przeprowadzić badania geologiczne, co wyklucza ruchtramwajów po pętli.

Od poniedziałku 22.01.2018 r. zmieni się nieco organizacjaruchu tramwajowego w rejonie pętli.

Głównym wykonawcą węzła przesiadkowego Zawodzie jestkonsorcjum firm ZUE S.A. i Unibep S.A. W pierwszym etapie wykonawca musiprzeprowadzić dogłębne badania gruntu na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej,co wiąże się m.in. z wykonaniem odwiertów. Następnie przewidziane są prace przystabilizacji tego terenu. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu częścitramwajów.

Tramwaje linii nr 7 i 36 oraz wybrane kursy linii nr 14, 15,20 i 33 zostaną skierowane do zajezdni tramwajowej w Katowicach Zawodziu. Tymsamym jadąc w kierunku centrum Katowic tramwaje będą obsługiwać przystanek”Zawodzie Pętla” zlokalizowany bezpośrednio przy ul. 1 Maja (obecnieobsługiwany przez m.in. linie tramwajowe nr: 14, 15 i 20).

– To w sumie niewielka zmiana, dotycząca przede wszystkimpasażerów, którzy rozpoczynają podróż linią 7 lub 36 na pętli Zawodzie, bo będądo tramwaju wsiadać na innym peronie. Zauważą ją także pasażerowie pojedynczychkursów linii jadących od strony Szopienic a kończących się dotąd na pętli, gdyżbędą musieli wysiąść z wagonu jakieś 200 metrów wcześniej i przy przesiadce np.na autobus przejść ten krótki odcinek do przystanku autobusowego pieszo – mówirzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Andrzej Zowada.

Budowa centrum przesiadkowego w Zawodziu to jeden zelementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”,współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Wartość tego zadania took. 66,4 mln zł brutto, z czego wartość części tramwajowej wynosi ok. 12,2 mlnzł brutto.


Komentarze