TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PESA: najpierw lokomotywy na wodór, potem pociągi pasażerskie
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.12.2019 08:45:48
PESA: najpierw lokomotywy na wodór, potem pociągi pasażerskie

Jako pierwsze prototypy napędzane paliwem wodorowym powstaną lokomotywy, potem planowana jest budowa pasażerskich zespołów trakcyjnych.

Jako pierwsze prototypy napędzane paliwem wodorowym powstaną lokomotywy, potem planowana jest budowa pasażerskich zespołów trakcyjnych - mówił dziennikarzom wiceprezes Pesy Krzysztof Zdziarski po podpisaniu z PKN Orlen listu intencyjnego ws. współpracy przy opracowaniu pojazdu szynowego na wodór.

Dodał, że pierwsze prototypy mogą powstać "bardzo szybko" i będą wykorzystywane w transporcie wewnątrzzakładowym na terenie płockiej rafinerii PKN Orlen.

"Na początek zaczniemy od pojazdów manewrowych, transportu wewnątrzzakładowego. Potrzebny nam jest pojazd. Jeżeli byśmy to uruchomili bardzo szybko, to możemy w międzyczasie - i taka jest nasza intencja - pracować nad pojazdem pasażerskim. Będziemy go przygotowywali na trasy, które nie są w pełni zelektryfikowane" - powiedział Zdziarski dziennikarzom.

Wiceprezes wyjaśnił, że na trasie pociąg wykorzystywałby napęd wodorowy w tej części, gdzie nie jest ona zelektryfikowana, a tam, gdzie jest trakcja elektryczna, pojazd napędzany byłby za pomocą tradycyjnego napędu elektrycznego.

Zdziarski przyznał, że w transporcie zasilanym wodorem dużym wyzwaniem jest ładownie i składowanie wodoru w miejscach publicznych, dlatego na początku lokomotywy wodorowe będą testowane w transporcie wewnątrzzakładowym.

"Na początek będą to lokomotywy towarowe z napędem wodorowym. Docelowo będziemy mogli wyprodukować całkowicie bezemisyjny zespół trakcyjny przeznaczony do obsługi ruchu pasażerskiego" - powiedział Zdziarski.

Pesa Bydgoszcz i PKN Orlen podpisały w czwartek list intencyjny w sprawie współpracy dotyczącej opracowania pojazdu szynowego zasilanego wodorem. Współpraca zakłada działania na rzecz rozwoju technologii transportu zeroemisyjnego. Obejmie wymianę informacji oraz badania, które doprowadzą do opracowania przez Pesa Bydgoszcz pojazdu szynowego wyposażonego w napęd oparty na wodorowych ogniwach paliwowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
wodór
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.