TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ostrołęka zmieniła plany. Przetarg na 10 autobusów na CNG!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.02.2020 17:00:14
Ostrołęka zmieniła plany. Przetarg na 10 autobusów na CNG!

Ostrołęka zrewidowała swoje plany zakupowe. Miasto odstąpiło od prób pozyskania autobusów klasy MIDI na prąd oraz olej napędowy. Metraż poszedł do góry, zmianie uległ też napęd. W Ostrołęce pojawią się autobusy na CNG!

Ostrołęka zrewidowała swoje plany zakupowe. Miasto odstąpiło od prób pozyskania autobusów klasy MIDI na prąd oraz olej napędowy. Metraż poszedł do góry, zmianie uległ też napęd. W Ostrołęce pojawią się autobusy na CNG!

Miasto od dziś, 5 lutego szuka dostawcy 10 autobusów klasy MAXI zasilanych sprężonym gazem ziemnym z całkowicie niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości do 12,5 m, szerokości 2,35 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 75 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Automat ma mieć przynajmniej cztery biegi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy mają trafić do Ostrołęki w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Miasto jednak zaleca, aby dwa pierwsze gazowce zostały mu przekazane do 20 grudnia 2020 r. Każdy autobus musi być objęty min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Przy urzędnicy premiują wydłużenie tego okresu o jeszcze dwa lata.

Szacunkowa wartość zamówienia to 11 003 333 PLN netto. A to by dawało nieco ponad 1 100 300 PLN netto za autobus.

Pora wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to 2 mln PLN. Warunek doświadczenia jest liberalny. Oferent musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat jednej dostawy minimum pięciu autobusów na CNG. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 100 000 PLN.

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 10 marca. Propozycje, które otrzyma MPK będą oceniane przy pomocy kilku kryteriów. Cena to maksymalnie 60% punktów. Pozostałe można uzyskać m.in. za wynik spalania w warunkach testu SORT2, czteroletnią gwarancję całopojazdową czy sposób montażu poszyć bocznych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.