TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jesteś tutaj: Infotram / UE news / Oslo kupuje tramwaje 
Oslo kupuje tramwaje
InfoTram - Opublikowano: 18.03.2016 09:31:57 14 komentarzy
Oslo kupuje tramwaje (źródło: Wikipedia)

Sporveien Oslo AS opublikował zaproszenie do udziału w procedurze przetargowej na dostawę tramwajów. Obejmuje ona 87 pojazdów, wraz z opcjami. Dostawy mają być realizowane w latach 2019-2024.

Sporveien Oslo AS opublikował zaproszenie do udziału w procedurze przetargowej na dostawę tramwajów. Obejmuje ona 87 pojazdów, wraz z opcjami. Dostawy mają być realizowane w latach 2019-2024.

W ramach zamówienia trzeba będzie także dostarczyć m.in. symulator, komponenty, narzędzia serwisowe czy części zapasowe.

Zamawiający poinformował, że celem procedury jest wyłonienie najbardziej opłacalnej, solidnej i atrakcyjnej oferty dla transportu publicznego.

Jak wspomnieliśmy zamówienie obejmuje opcję, która zakłada dostawę kolejnych 60 wagonów. Maksymalnie zamówienie może zatem objąć nawet 147 pojazdów.

Szacunkowa wartość zamówienia została określona między 2 000 000 000 i 4 100 000 000 NOK.

Oferent zostanie wybrany w ramach procedury negocjacyjnej. Wnioski do udziału w postępowaniu można składać do 2 maja 2016 roku.

Kilka dni temu przedstawiciel PESY w rozmowie z InfoTram zapowiadał zainteresowanie rynkami skandynawskimi. Nadarza się zatem kolejna okazja do powalczenia o zamówienie z tej części Europy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Oslo
  • Oska – 18.03.2016

    A Solaris ?

  • tysz szofer – 18.03.2016

    Pesa?! Gdzie to oni nie startują i nie startowali, a ile z tego wygrali, a z tego ile zrobili na czas i bez notorycznej bytności pseudoserwisu?

  • rawls – 18.03.2016

    w Oslo jeżdżą już autobusy Solarisa i mieszkańcom się podoba. Kto wie... może i się skuszą

  • Combino – 18.03.2016

    @tysz szofer: na czas robili praktycznie wszystko do jesieni 2014,czyli do początku ostatniego zamówieniowego urwania jaj.Solaris zresztą też niby w różnych miejscach walczy,ale o tych w których nie przeszli wstępnych kwalifikacji,to nawet nikt (z oficjalnych newsów) się nie dowiedział.Patrząc na to co jeździ w Oslo,to bardzo pasowałby Twist,który po Częstochowie jest tak dopieszczony jak pewnie mało który tramwaj (Wrocław dostał już po poprawkach i chcieliby więcej). Tramwaje mają mieć bodaj do 35 metrów,ale nie wczytywałem się aż tak dokładnie w załączniki do specyfikacji by szukać więcej szczegółów; bardzo dokładnie opisane trasy (jeśli chodzi o parametry),jeśli dobrze pamiętam to i skrajnie w poszczególnych punktach podane,też bardzo szczegółowo... i chyba jest to bardziej wiarygodne niż u naszych zamawiających.

  • Hoho – 18.03.2016

    12 mln za sztuke....u nas po tyle to mozna ezt 60 metrow kupić

  • Chudy i inni – 18.03.2016

    A newag ?

  • Niechudy – 19.03.2016

    Newag to sobie moze.

  • jk228 – 19.03.2016

    Gdzie Pesy jeżdżą w Skandynawii?? Założę się o 100 zł, że nie wygrają.

  • jatal – 19.03.2016

    @ jk228Tylko 100 zł?Jeśli "ktoś w coś wierzy" lub "dobrze wie" to zwykle nie obstawia takich "marnych groszy". ;)

  • Chudy i inni – 19.03.2016

    Pewnie newag przegra.

  • Niechudy – 19.03.2016

    Newag na pewno nie wygra

  • kubex – 20.03.2016

    Oczywistym jest że wyżej wspomniany Newag nie wystartuje, najpierw musiałby zrobyć doświadczenie na rodzimym Polskim rynku. Myślmy logicznie!

  • Hanys z rzyci – 22.03.2016

    @kubexA niby dlaczego ? A gdy stadler podzyruje ?

  • Combino – 24.03.2016

    ^^ Myśl logicznie: co Stadler podżyruje,jak tam jest zdecydowany sam startować i jak do tej pory tak startował (w tym na drugiej sieci norweskiej - czyli w Bergen - z powodzeniem)?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.