TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Olsztyn chce 30% udziału tramwajów w przewozach pasażerskich
PAP - Opublikowano: 29.11.2016 08:48:52 5 komentarzy
Olsztyn chce 30% udziału tramwajów w przewozach pasażerskich

Samorząd Olsztyna chce doprowadzić do 30-proc. udziału tramwajów w przewozach pasażerskich w mieście.

Samorząd Olsztyna chce doprowadzić do 30-proc. udziału tramwajów w przewozach pasażerskich w mieście, aby tak się stało, niezbędne jest podwojenie kilometrów trakcji, tras i pojazdów - wynika z analizy podsumowującej pierwszy rok użytkowania tramwajów.

O wynikach analizy dotyczącej olsztyńskich tramwajów poinformował w poniedziałek na swoim blogu prezydent miasta Piotr Grzymowicz. Dodał, że z tramwajów korzysta 14,4 proc. podróżujących komunikacją miejską.

"Dla pełnej optymalizacji ekonomicznej udziału tramwaju w komunikacji publicznej niezbędne jest podwojenie kilometrów trakcji oraz liczby pojazdów i tras. Celem powinno być doprowadzenie do przynajmniej 30-procentowego udziału tramwaju w przewozach pasażerskich" - napisał Grzymowicz.

Olsztyn ma trzy linie tramwajowe, które prowadzą z tzw. sypialnianej dzielnicy Jaroty do miasteczka akademickiego Kortowo, do centrum oraz na dworzec.

Miasto planuje rozbudowę linii, nowe trasy mają prowadzić z dzielnicy Pieczewo do centrum miasta przez ważne dla lokalnego ruchu ulice, m.in. Wyszyńskiego i Piłsudskiego.

Rzecznik prasowy ratusza Patryk Pulikowski poinformował w poniedziałek PAP, że pierwszych prac związanych z rozbudową linii można się spodziewać w połowie przyszłego roku. "Do końca tego roku złożymy wniosek o dofinansowanie tej inwestycji" - zapowiedział.

Z danych przedstawionych przez Grzymowicza wynika, że w dni robocze z komunikacji miejskiej w Olsztynie korzysta ponad 130 tys. osób, z czego 18,8 tys. podróżuje tramwajami. Prezydent Olsztyna podał też, że liczba korzystających z komunikacji miejskiej rośnie - w ostatnich 10 miesiącach odnotowano 6-proc. wzrost wpływów ze sprzedaży biletów (1,59 mln zł) i to - jak zaznaczył Grzymowicz - "mimo obniżenia cen biletów okresowych oraz wprowadzenia biletów czasowych".

Z badania ws. komunikacji tramwajowej wynika, że więcej ludzi podróżuje tramwajami w weekendy. "Być może były to przejazdy poznawcze i wycieczkowe, bo na tramwaj czekaliśmy 50 lat" - podsumował prezydent Olsztyna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • www – 29.11.2016

    Jestem za tramwajami, ale Olsztyn powinien wziąć pod uwagę swoje możliwości finansowe. Na pewno będzie ich stać na utrzymanie rozbudowanej sieci trakcyjnej? Powinni pamiętać, że my nie będziemy fundowali utrzymania tak jak teraz budowy. Gwarancje się skończą, zużycie infry da kiedyś o sobie znać. Oby dali radę.

  • SSAC – 01.12.2016

    Kto nie próbuje ten nie ma. Miejmy nadzieję, że będzie dobrze. Prestiż też jest ważny i jeśli o mnie chodzi to lepiej zainwestować w tramwaje niż w stadion za grube miliony dla grupki chuliganów...

  • Danziger – 02.12.2016

    Można w jedno i drugie.

  • Darek – 11.12.2016

    Mieszkam w Olsztynie od 35 lat. Śmigam do pracy tramwajem i chodzę na mecze Stomilu i nie jestem stadionowym chuliganem:)

  • janusz – 16.12.2016

    rozbudowa tramwajow powinna tez isc w kierunku zatorza poniewaz teraz wszystkie linie tramwajowe lacza tylko poludnie miasta z centrum a zatorze jest jakby odciete od komunikacji szynowej

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.