TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Oferty na tramwaj do Naramowic ponad budżetem
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.08.2018 12:22:20
Oferty na tramwaj do Naramowic ponad budżetem

Dwie oferty zostały złożone w przetargu na budowę trasy tramwajowej do Naramowic. Obie ponad budżetem.

Dwie oferty zostały złożone w przetargu na budowę trasy tramwajowej do Naramowic. Obie ponad budżetem.

Zamawiający – Poznańskie Inwestycje Miejskie chciał na ten cel przeznaczyć 330.000.000,00 zł brutto. W przetargu wystartowali:

1. Konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź z ceną 379.956.682,31 zł brutto, termin gwarancji 96 miesięcy;

2. Konsorcjum Torpol i PUT Intercor z ceną 491.479.445,61 zł brutto, termin gwarancji 96 miesięcy.

Roboty budowlane, zgodnie z założeniami, powinny zakończyć się do końca roku 2021, a uruchomienie tramwaju planowane jest na wiosnę 2022 roku. Ale przy takich ofertach, przy drugim już podejściu, terminy te mogą okazać się nierealne.

Przedmiotem zamówienia jest budowa trasy tramwajowej wraz z układem drogowym, infrastrukturą podziemną i naziemną oraz zagospodarowanie terenu i postawienie małej architektury Inwestycja ma być prowadzona w formule "projektuj - buduj". Inwestycja podzielona została na pięć podstawowych odcinków liniowych, w ramach których wyodrębniono część obejmującą budowę trasy tramwajowej oraz część zawierającą przebudowę lub budowę układu drogowego wraz z zagospodarowaniem terenu oraz jego odpowiednim uzbrojeniem i przebudową kolizji. Odcinek I - pętla Wilczak; odcinek II - przebudowa układu drogowego ul. Naramowickiej wraz z budową trasy tramwajowej od ul. Szelągowska/Słowiańska do "Węzła Naramowicka"; odcinek III - "Węzeł Naramowicka" budowa dwupoziomowego skrzyżowania ul. Lechicka/ Naramowicka wraz z budową trasy tramwajowej na wiadukcie oraz dobudową drugiej nitki kolektora przy ul. Serbskiej; odcinek IV - ul. Nowa Naramowicka wraz z trasą tramwajową od "Węzła Naramowicka" do ul. Łużyckiej oraz z systemem podczyszczania na kanale Naramowickim; odcinek V - ul. Nowa Naramowicka wraz z trasą tramwajową od ul. Łużyckiej do ul. Błażeja oraz odcinkiem ul. Nowa Stoińskiego od ul. Jasna Rola do ul. Naramowicka. Trzy dodatkowe części inwestycji to: budowa stacji prostownikowych wraz z zasilaniem, wyburzenia obiektów kubaturowych oraz stworzenie sieci dla Aquanet S.A..



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
przetarg
  • Łukasz Senger – 04.08.2018

    Skoro są ponad budżet, to powinna wystarczyć droga jednojezdniowa dwupasmowa po jednym pasie w każdą stronę, bez przekombinowanego skrzyżowania Naramowicka/Lechicka z zachowaniem rezerwy na ew drugą jezdnię, gdy się okaże, że układ nie będzie wystarczający.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.