TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Oferta przewozowa dla Nowego Sącza słaba. Ale będzie lepsza?
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.03.2019 10:59:50
Oferta przewozowa dla Nowego Sącza słaba. Ale będzie lepsza?

Oferta połączeń PKP Intercity jest obecnie słaba, z powodu remontów. Ale Ministerstwo Infrastruktury zapowiada, że będzie lepiej. Jak będzie? Zobaczymy.

Oferta połączeń PKP Intercity jest obecnie słaba, z powodu remontów. Ale Ministerstwo Infrastruktury zapowiada, że będzie lepiej. Jak będzie? Zobaczymy.

Oferta przewozowa PKP Intercity dla Nowego Sącza, w ramach aktualnie obowiązującego rocznego rozkładu jazdy pociągów edycji 2018/2019, związana jest z kursowaniem pociągów TLK "Malinowski" relacji Krynica-Zdrój – Warszaw Wschodnia – Krynica-Zdrój (pociąg dzienny) i TLK "Karpaty" relacji Krynica-Zdrój – Gdynia Główna – Krynica-Zdrój (pociąg nocny), których podstawową rolą jest zapewnienie dojazdu do sądeckich miejscowości wypoczynkowych i uzdrowiskowych w weekendy oraz w okresach sezonu turystycznego – informuje wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

I dodaje, że powyższa oferta nie uległa istotnym zmianom w porównaniu z poprzednim rozkładem jazdy. Pociągi uruchamiane przez PKP Intercity, kursujące m.in. przez Nowy Sącz, objęte są stałym monitoringiem zajętości miejsc. Przeprowadzona analiza wykazała, że stacja Nowy Sącz charakteryzuje się niskim przepływem pasażerów. Biorąc pod uwagę obecne uwarunkowania infrastrukturalne, uruchomienie dodatkowego pociągu łączącego Nowy Sącz z Warszawą wiązałoby się z wysokim ryzykiem braku zainteresowania ze strony podróżnych, a co za tym idzie niezadowalającą frekwencją w pociągu.

Uruchomienie codziennych połączeń dalekobieżnych jest w dużym stopniu uzależnione od popytu na te przewozy. Minister właściwy do spraw transportu jako organizator przewozów międzywojewódzkich ma ograniczoną wielkość dotacji z budżetu państwa, a dofinansowywanie nowych pociągów, które będą generowały duży deficyt, powoduje wzrost zapotrzebowania na dotację. Niewątpliwie istotnym czynnikiem wpływającym na zainteresowanie przewozami międzywojewódzkimi jest czas przejazdu na trasie Nowy Sącz – Warszawa. Pociągi muszą obecnie pokonywać trasę okrężną w ramach dostępnych linii kolejowych (przez Tarnów). Powoduje to mniej konkurencyjny w stosunku do transportu drogowego czas przejazdu na odcinku Nowy Sącz – Kraków. Na chwilę obecną jedynie podczas zwiększonego ruchu na drogach np. w weekendy, czas przejazdu pociągiem może stanowić konkurencję w stosunku do przewozów drogowych – stwierdził Bittel.

W związku z powyższym, szansą dla rozwoju oferty przewozowej dla Nowego Sącza jest wykonanie planowanych prac inwestycyjnych przez Zarządcę Infrastruktury tj. PKP Polskie Linie Kolejowe, polegających na budowie nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Zgodnie z deklaracją Zarządcy Infrastruktury czas przejazdu pomiędzy Nowym Sączem a Krakowem powinien wynieść wówczas około 1 godziny, a zatem do Warszawy nieco powyżej 3 godzin. Prace nad przygotowaniem dokumentacji projektowej i wykupem gruntów pod inwestycję pn. "Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna i modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz" rozpoczęły się w 2017 r. Ze względu na liczne odwołania wniesione przez konsorcja w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do Krajowej Izby Odwoławczej, ostatecznie 7 stycznia 2019 r. podpisana została umowa z wykonawcą dokumentacji projektowej dla ww. projektu. W pierwszej kolejności, PKP PLK S.A. planuje przeprowadzić modernizację linii kolejowej nr 104 do 2023 r.

W przypadku skrócenia czasu przejazdu pomiędzy Nowym Sączem a Warszawą, możliwe będzie przeanalizowanie propozycji zwiększenia liczby połączeń dalekobieżnych do i z Nowego Sącza – podał wiceminister.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Nowy Sącz
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.