TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Odwołanie Cegielskiego w przetargu Tramwajów Śląskich
InfoTram.pl - Opublikowano: 12.01.2018 15:02:51 17 komentarzy
Odwołanie Cegielskiego w przetargu Tramwajów Śląskich

Krajowa Izba Odwoławcza zajmowała się dziś odwołaniem firmy H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych od wyników przetargu Tramwajów Śląskich.

Krajowa Izba Odwoławcza zajmowała się dziś odwołaniem firmy H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych od wyników przetargu Tramwajów Śląskich.

Jak poinformowała nas Magdalena Grabarczyk, rzecznik prasowy Izby postępowanie dotyczyło zakupu wagonów jednoczłonowych. Wyrok został ogłoszony, odwołanie zostało oddalone. Oznacza to, że śląski przewoźnik ma zielone światło do podpisania umowy ze wskazanym producentem. To Modertrans.

Zamówienie dotyczy 10 wagonów jednoczłonowych z niską podłogą. Oferta Modertransu była tańsza. Cena zaproponowana przez tego producenta to 35.301.000,00 zł brutto. Długość niskiej podłogi 30,4%. Oferent nie zaproponował dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum.

FPS - Cegielski natomiast oferował pojazdy z 61,98% niskiej podłogi i 2 dodatkowymi strumieniami drzwi dla pasażera. Oferta była jednak droższa. Cena zaproponowana przez firmę to 45.006.930,00 zł brutto. To przesądziło o przegranej, choć różnica między oferentami była minimalna: 82,72 pkt do 81,39 pkt.

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (zamówienie podstawowe + prawo opcji) kwotę: 39.050.000,00 zł netto; 48.031.500,00 zł brutto, w tym dla zamówienia podstawowego 26.550.000,00 zł netto, 32.656.500,00 zł brutto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FPS
Modertrans
Tramwaje Śląskie
KIO
przetarg
  • z – 12.01.2018

    Modertrans doskonale przeczytał zapotrzebowanie zamawiającego,natomiast FPS przygotowała ful wypas ale zbyt drogi jak na solówkę,może ??? jak do grupy Skarbu Państwa dołączy Pesa będą lepsze oferty ale nie wiem czy to będzie dobry wybór centralnego zarządzania z Warszawy.

  • mechanik – 12.01.2018

    Wielka szkoda. Tabir szynowy z FPS jest lepszy od moderusa, solarisa a nawet bombardiera. Szkoda.

  • pyra – 12.01.2018

    @mechanik: niby który? :D bo nie bardzo jest co porównywać pomiędzy FPS a modertransem czy solarisem.....

  • mechanik – 12.01.2018

    Najlepszy na świecie, na księżycu i w całym kosmosie... @pyra Nie zaczepiaj trolla :)

  • . – 12.01.2018

    I tak jest tym razem postęp w FPS, tym razem nie powoływali się na doświadczenie banderowców. Nie zmienia to faktu, że już są naznaczeni od poprzedniego przetargu trzyzębnymi widłami.

  • Combino – 13.01.2018

    Trzeba będzie przeczytać treść uzasadnienia,bo akurat w tym wypadku odwołanie FPS zdawało się mieć jak najbardziej logiczne podstawy; tym bardziej to dziwi,że przy całkiem wyraźnym pokazaniu gdzie TŚ poleciały w kulki przy ocenie ofert i przy bardzo niewielkiej różnicy punktowej widać,że to miało znaczenie i przy uwzględnieniu wynik byłby inny. I nie ma to wszystko nic wspólnego z cenami,co do których dalej nic oficjalnie nie powiedziano: czy oferta jest za 10 wagonów (czyli za podstawowe,jak się zawsze podaje,ale wtedy budżet przekroczony) czy za 15 (na co wskazuje stanowisko TŚ,że oferty nie przekroczyły budżetu)? Jeśli za 10,to mamy ofertę z bezczelną ceną kontra oferta z totalnie wariacką ceną! Jeśli za 15,to obie wyglądają nawet sensownie...

  • gdd – 13.01.2018

    Znowu eurotram musiał się wypróżnić... Chore, prymitywne teksty po raz n-ty

  • Obserwator 2 – 13.01.2018

    gdd - przecie bezrobotny musi cos robic ,wiec się wypróżnia.

  • Combino – 13.01.2018

    ^^Ile Modertrans płaci od wpisu? Bo wasza aktywność zdaje się wykluczać bezinteresowność,a o tym że od jakiegoś czasu Bakinowski zaczął przywiązywać sporą wagę do aktywności internetowej (zarówno swojej firmy jak i negatywnych opinii o jego wyrobach),to już nawet nikogo nie trzeba przekonywać ;)

  • Obiektywny z Wrocławia – 13.01.2018

    Cegielski, Pesa i Newag powinny utworzyć konsorcjum. Alstom z Siemensem, Stadler z Solarisem w poprzednim roku poczyniły taki krok, widząc, że tylko w ten sposób mogą ochronić się przed ekspansją z Chin i poprawić konkurencyjność wobec Bombardiera.

  • advisor – 13.01.2018

    @Obiektywny z WrocławiaBłagam, powiedz, że nie wierzysz w to, co piszesz. Zabawa w socjalizm i tworzenie przerośniętych gigantów zawsze skończy się monopolem, oderwaniem od rynku, a w rezultacie plajtą i utratą pozycji. Historia już powinna nas czegoś nauczyć. Tak padł choćby PaFaWag, Konstal... marzy Ci się powtórka?Stadler i Solaris stworzyły swoją spółkę-córkę, w której mają udziały, to zupełnie inny przypadek. A fuzja Alstomu i Siemensa spowoduje, że zamiast dwóch firm słabo sobie radzących będzie jedna słabo sobie radząca. Typowe gaszenie ognia benzyną bez skupienia się na realnych przyczynach ich słabnącej pozycji.

  • Obiektywny z Wrocławia – 13.01.2018

    Od kilku dekad w EU i USA panuje kapitalizm korporacyjny. Mali nie mają szans. Zobacz Chiny, tak duże i tylko dwie firmy produkujące tabor. W sektorze bankowym i farmaceutycznym widać to najlepiej.

  • advisor – 13.01.2018

    @Obiektywny z WrocławiaI dlatego mamy powielać ich błędy? Czy my naprawdę zawsze musimy z uporem maniaka małpować zachód?To właśnie mali są najbardziej innowacyjni. Duże korporacje są skupione na sobie, sparaliżowane biurokracją i własnymi regulacjami. Każdy, kto choć raz pracował w dowolnej korporacji świetnie o tym wie. Chiny mają dwie giga firmy, ale zaczynali od wielu małych. Zobaczysz, że ich oferta będzie teraz tylko mniejsza, bo nie będzie konkurencji i innowacji.

  • kubex – 14.01.2018

    @Obiektywny z WrocławiaKorporatyzm =/= Kapitalizm. W prawdziwym systemie wolnorynkowym rząd nie wtrąca się wogóle w gospodarkę.

  • D – 14.01.2018

    @Kubex. To wcale nie jest dobrze jak rząd "się nie wtrąca wogóle". Wtedy np. nie masz dofinansowania do zakupu tramwajów.

  • Obiektywny z Wrocławia – 14.01.2018

    kubex pokaż mi choć jeden kraj z gospodarką liberalną. Do XX wieku takim były Stany Zjednoczone Ameryki. Ja jestem przeciwnikiem korporacjonizmu, ale to on rządzi światem póki co. Zgadzam się, że jest nieudolnym i mało innowacyjnym, jak sowieckie kołchozy i zjednoczenia przemysłowe. Ale ich właściciele są posiadaczami sporego, światowego kapitału i oni dyktują warunki państwom. Ponadto niszczą małe i średnie firmy.

  • gdd – 15.01.2018

    @combino - Nie pluj o płatnych wpisach, ofiaro. Nie wiem czy zauważyłeś, ale jak na rozkaz zniknął hejt, prawdopodobnie sterowany przez jakiegoś nieudolnego PR-owca Pesy. To było niezwykle głupie, obosieczne i tylko mocno zaszkodziło wizerunkowi. Tego już nie ma, pozostały w akcji tylko takie naiwne nieszczęścia jak ty. Żadna inna firma nie zrobi coś tak bezsensownego i głupiego. Krótka nieudolna akcja "proursusowa" też została skutecznie skasowana w zarodku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.