TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Odrobina luksusu dla pasażerów Podhalańskiej Kolei Regionalnej
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.12.2019 14:45:06 7 komentarzy
Odrobina luksusu dla pasażerów Podhalańskiej Kolei Regionalnej (foto: KŚ)

Połączenia w ramach Podhalańskiej Kolei Regionalnej obsługują Przewozy Regionalne. A to oznacza określony, raczej niski niż wysoki, standard dla pasażerów.

Połączenia w ramach Podhalańskiej Kolei Regionalnej obsługują Przewozy Regionalne. A to oznacza określony, raczej niski niż wysoki, standard dla pasażerów.

Nie jest bowiem rzadkim widokiem na kursach PKR jednostka EN57. Ale są też wyjątki od tej reguły. Wybrane połączenia na trasie Zakopane – Nowy Targ – Zakopane obsługują Koleje Śląskie. A to oznacza znaczną zmianę standardu. W rozkładzie jazdy 2019/2020 często do realizacji tego zadania delegowana jest jednostka EN76-009 w charakterystycznym, powstańczym malowaniu. Na odcinku Zakopane – Nowy Targ – Zakopane skład Kolei Śląskich kursuje w przerwie, jaką ma po przyprowadzeniu "Ornaka" z Katowic. EN76-009 pojawiła się w Zakopanem również dziś (29 grudnia). Do stolicy polskich Tatr przywiozła ponad 200 osób.     

Jaka jest różnica między EN57 a EN76 wie każdy, kto podróżował jednym i drugim pojazdem…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Zakopane
Katowice
EN76
  • zeus04 – 29.12.2019

    Tu nie działa reguła, że przychodzi mamusia z dzieckiem do marketu i pyta "co byś chciał"...

  • mechanik – 30.12.2019

    @zeus04 - Jasne. Wszyscy wiedzą, ze tu obowiązuje zasada "bierz co daję albo sp..." Tobie może to i odpowiada, ale pozostałym nie za bardzo.

  • zeus04 – 30.12.2019

    Bo kupując REGIOkarnet za 65 lub 75 zł wymagasz luksusów przez trzy dni?

  • Alibaba – 30.12.2019

    A jak nie kupuje karnetu tylko normalny bilet. Po podwyżce. To wtedy mogę wymagać? Czy też nie?

  • zeus04 – 31.12.2019

    Transport publiczny a zwłaszcza kolejowy jest na garnuszku państwa i samorządów. Ja cię stać to możesz zamówić nawet komercyjne Pendolino, a jak nie, to pojechać komercyjnym busem. Organizator deficytowych połączeń kolejowych decyduje jaki standard widzi mu się na jego terenie i komu przydzieli nowo zakupione składy. Wątpię aby ludzie pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem domagali się jakiś luksusów, a często EN57 oferuje większą ciszę i standard niż najnowsze pojazdy. Zwłaszcza o tej porze roku. EN57 zmodernizowane do standardu EN57-20xx mają szczelne okna, bezszelestne ogrzewanie, nie oślepiają normalnie widzących niepotrzebnymi nikomu LED-ami. Drzwi nie wyją na każdym przystanku. Silniki trakcyjne nie mają wymuszonego chłodzenia, a więc dodatkowego hałasu w wagonie silnikowym, a często i dodatkowych wibracji z tym związanych. Piski z falowników też nie podwyższają komfortu.

  • Alibaba – 31.12.2019

    A co ludzie pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem to gorsi?

  • zeus04 – 31.12.2019

    A pomiędzy Rabką a Nowym Sączem?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.