Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Odbiory Panoramy pod koniec kwietnia. Wcześniej nocne jazdy

infotram
13.02.2020 14:45
0 Komentarzy

Nowy tramwaj Panoramadotarł do Olsztyna ok. 1 w nocy ze środy na czwartek (12/13 lutego).

Transport tramwaju z kraju nad Bosforem to ogromne,logistyczne wyzwanie. Aby dotrzeć do stolicy Warmii i Mazur, tramwaj podróżowałm.in. przez Włochy, Austrię i Niemcy. Taki wybór trasy był konieczny ze względuna rozmiary ładunku, jaki znajdował się na specjalistycznej lawecie.

Między innymi z tego względu czas dostawy pojazdu to aż dwatygodnie. Nie dość, że trzeba wybrać taką trasę, by przetransportować tramwajbez problemu, to na dodatek można go wieźć jedynie w nocy.

Czekaliśmy na tenmoment od podpisania umowy w lipcu 2018 roku – mówi prezydent Olsztyna,Piotr Grzymowicz. Nowe pojazdy sąniezbędne, aby obsługiwać już istniejący system tramwajowy, ale tez ten, którydopiero będzie budowany. Przypominam, że w przetragu ogłoszonym przez naswzięła udział tylko turecka firma Durmazlar, spełniła wszystkie warunki,wygrała i przygotowuje kolejne pojazdy – dodał.

Łącznie z Bursy do Olsztyna trafi 12 tramwajów, a w miaręzapotrzebowania i możliwości finansowych miasta może być ich jeszcze drugietyle. Pojazdy Panorama kursują po torowiskach m.in. Samsunu, Kocaeli. Tureckafirma olsztyńskim kontraktem debiutuje jednak na europejskim rynku.

Tramwaj na razie jestwłasnością firmy Dulmazlar i nie my nim zarządzamy. Teraz pierwszy pojazd maprzechodzić badania i sprawdzenia homologacyjne. Nam do odbioru, już zeświadectwem homologacji ma być podstawiony w zajezdni tramwajowej pod konieckwietnia br. (wraz z drugą sztuką). Wówczas mamy ok. miesiąca na odbiory,badania, sprawdzenia, testy i przejechanie min. 120 km po olsztyńskichtorowiskach. Po tym wystawimy protokół odbioru, który stanowi podstawę wystawieniafaktury i sprzedaży. I taką procedurę odbiorową planujemy przeprowadzać dlakażdych dwóch sztuk co miesiąc, poczynając od połowy kwietnia, czyli także wmaju, czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu. Tym samym po odbiorach powinniśmybyć w połowie października, a po płatnościach w połowie listopada –poinformowała nas Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu MiastaOlsztyna.

Tramwaj, który właśniedo nas przyjechał będzie musiał przejść proces homologacji – informujerzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie,Cezary Stankiewicz. Sprawdzany będzieszszereg parametrów, zarówno na terenie naszej zajezdni, ale Panoramę będziemożna też zobaczyć na torowiskach w różnych częściach miasta. Jeździć będziejednak w nocy, poza godzinami regularnego kursowania – dodaje.

Homologacja powinna zacząć się w poniedziałek (17 lutego) ipotrwać około dwóch-trzech tygodni. Cały proces nadzorować będziespecjalistyczna firma z Warszawy, jednak pojazdy będą prowadzić motorniczowie zOlsztyna. Zadanie mogło zostać zrealizowane w Turcji. Jednak przeprowadzenie dow naszym mieście daje od razu szansę na zapoznanie się przez pracowników MPK znowym pojazdem. Koszt homologacji pokrywa firma Durmazlar.

Tramwaje produkowane dla Olsztyna są niskopodłogowe,dwukierunkowe, z zachowaniem wszelkich udogodnień, do których już przyzwyczailisię pasażerowie ze stolicy regionu. Są dłuższe od Solarisów Tramino i mają 32,5metra długości, tak jak obecne 2,5 metra szerokości oraz pomieszczą min. 210pasażerów, z czego 40 na miejscach siedzących (+4 składane). Drzwi za kabinamimotorniczego będą jednoskrzydłowe, natomiast pozostałe cztery pary –dwuskrzydłowe, jak w obecnie użytkowanych przez nas pojazdach.

Ostatnie dwa tramwaje z tego zamówienia powinny dotrzeć doOlsztyna we wrześniu.


Komentarze