TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Odbiory bydgoskich Swingów trafiły do prokuratury
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.04.2018 16:55:40 12 komentarzy
Odbiory bydgoskich Swingów trafiły do prokuratury

Bydgoska Delegatura Najwyższej Izby Kontroli opublikowała dziś raport dotyczący transport publiczny w obszarze Bydgosko-Toruńskim. Jak się okazuje kontrolerzy znaleźli podstawy do skierowania sprawy do prokuratury.

Bydgoska Delegatura Najwyższej Izby Kontroli opublikowała dziś raport dotyczący transport publiczny w obszarze Bydgosko-Toruńskim. Jak się okazuje kontrolerzy znaleźli podstawy do skierowania sprawy do prokuratury.

Chodzi mianowicie o odbiory Swingów, które zostały skierowane do obsługi linii do Fordonu.

Stwierdziliśmy czyny ustawowo karalne – mówiła dziś Barbara Antkiewicz, dyrektor bydgoskiej delegatury NIK. W przypadku jednego z nich skierowaliśmy zawiadomienie do Prokuratury Okręgowej w Bydgoszczy. Sprawa dotyczy podejrzenia popełnienia przestępstwa poświadczenia nieprawdy w dokumentach spółki Tramwaj Fordon - dodała.

W dokumentacji pojawiły się zapisy świadczące o odbiorze 11 Swingów 31 grudnia 2015 roku. Tymczasem tramwaje zostały odebrane tydzień później. Sprawę prowadzi Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy. Jak udało nam się dowiedzieć Spółka Tramwaj Fordon posiłkowała się odbiorami warunkowymi. Zdaniem NIK taka forma nie jest dopuszczalna. W dokumentach znalazły się zapisy, mówiące, że stwierdzono, iż tramwaje są kompletne i nadają się do użytkowania. Nie było to zgodne z prawdą. W spółce, zdaniem NIK, dopuszczono się tym samym poświadczenia nieprawdy w dokumentach.

NIK zwróciła także uwagę na wyboczenia toru na nowo wybudowanej trasie tramwajowej z centrum Bydgoszczy do dzielnicy Fordon. W okresie eksploatacji trasy tramwajowej do dzielnicy Fordon w maju i czerwcu 2016 roku wystąpiły przypadki wyboczeń toru. Skutkowało to m.in. koniecznością wprowadzenia ograniczeń prędkości dla tramwajów (odpowiednio do 20 km/h i 10 km/h) oraz koniecznością wstrzymania ruchu tramwajów 23 czerwca 2016 r.

Kontrola NIK wykazała, że przyczyną wyboczeń były: brak odpowiednich wymagań w dokumentacji projektowej (w szczególności dotyczących warunków termicznych montażu toru), a także błędy w zastosowanej technologii robót budowy toru bezstykowego, polegające m.in. na niewłaściwej regulacji naprężeń termicznych w tokach szynowych toru. Pośredni wpływ na wyboczenia mógł mieć fakt zastosowania urządzeń wyrównawczych poza obiektami inżynierskimi w torze bezstykowym.

Na odcinkach trasy, na których w 2016 r. wystąpiły wyboczenia toru, NIK stwierdziła przypadki przyspieszonej destrukcji urządzeń wyrównawczych, służących do zabezpieczenia torowiska przed występowaniem naprężeń wywoływanych przez różnice temperatur oraz niekorzystny wpływ tych urządzeń na stan torowiska. NIK zwróciła również uwagę, że po awaryjnym przecięciu torów zbyt długo były one eksploatowane w tym stanie, co dodatkowo pogłębiło problemy z naprężeniem torów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
Fordon
NIK
  • Marcin RY – 11.04.2018

    Dla bydgoszczan nie. Wiemy kto jest z kim kolegą. Mimo nie dotrzymania terminów. Brak kar. Wiele innych ciekawych spraw

  • Maciej Wojciechowski – 11.04.2018

    Krakowiaki, Twisty i jeszcze inne się znajdą. 😂

  • Michał Pawłowski – 11.04.2018

    Michał!

  • Michał Korpacz – 11.04.2018

    Wszystko w Pesie miało opóźnienie w 2015r. Co się robiło żeby InterCity odebrało Dart'y... xD

  • Mateusz Dekarczyk – 11.04.2018

  • Michał Kiembrowski – 11.04.2018

    Lol :)

  • Michał Skrzecz – 11.04.2018

    PESA sama zapracowala sobie na taka opinie a pozniej dziwili czemu to Krakow ich nie chcial

  • Arkadiusz Danik – 11.04.2018

    Michał.... No.

  • Bartek Pietrzykowski – 11.04.2018

    W Łodzi też były cyrki z odbiorami

  • Locutus – 11.04.2018

    No nareszcie!!!

  • Combino – 11.04.2018

    Ech,ile patologii i "polactwa" na PKK; forum jedyne w swoim rodzaju (na szczęście jedyne) ;)A Ty pokazujesz tylko,że tak jak jeden (nomen omen też krakowski; to chyba jednak kwestia lokalnej mentalności) mod z SSC też nie dorosłeś do swojej funkcji. Ale w Twoim wypadku to jeszcze pół biedy,bo jesteś modem wśród podobnych sobie,a nie na jakimś forum na poziomie ;)

  • jatal – 11.04.2018

    Jakoś wątpię żeby NIK zatrudniała specjalistów znających się na układaniu torów i potrafiących znaleźć błędy projektowe i wykonawcze.

  • mechanik – 12.04.2018

    Eurotram, a może dla odmiany zaserwujesz coś niosącego śladowe ilości logiki? A nie inwektywy mające zagłuszyć fakty? :D Aż miło czytać, jak dwóch pomyleńców dostaje korby. Zewrzyjcie zwieracze i jakimś cudem skontaktujcie, jakie robicie z siebie pośmiewisko.

  • Edi666 – 12.04.2018

    To teraz Bydgoszcz będzie musiała zwrocić unijne dotacje.

  • Locutus – 12.04.2018

    No cóż - jeśli patologią ma być dbałość o przestrzeganie prawa i radość, gdy bardzo ordynarny przekręt staje się przedmiotem zainteresowania organów ścigania, to w takim razie słowo "patologia" jest komplementem z Twoich ust, drogi Combino...

  • Combino – 12.04.2018

    Nie Locutus; kiedyś wydawałeś się być na poziomie; teraz to już bardziej jesteś na poziomie tych sąsiadów z Dnia Świra i ich modlitwy. Po prostu jesteś przykładem czystego polactwa. I nie pisz o przestrzeganiu prawa,bo w ustach miłośnika ustawek w wykonaniu MPK Kraków wygląda to wręcz śmiesznie...

  • mechanik – 13.04.2018

    combo eurotram Tytuł dotyczy prokuratorskich zarzutów i tego nie zmienią twoje obelżywe jazdy dotyczące innych forumowiczów. Na twoim koncie są bezzasadne oskarżenia, w tym publiczne wyzywanie MPK Kraków od szmaciarzy, nawet ps-man podkulił ogon i wycinał twoje chore wpisy, niestety zarżnęliście forum, inteligentni pouciekali. Chory człowiek, chora krucjata. Rób sobie ofiaro krzywdę dalej.

  • advisor – 13.04.2018

    Combino, jak masz tak mocne dowody na ustawkę to zawsze możesz sobie zrobić spacer do prokuratury i zgłosić popełnienie przestępstwa, nieprawdaż? A póki co zachowujesz się jak gówniarz, który obraża innych bez jakiejkolwiek obrony swojego zdania. Aż tak się boisz, że prokuratura może wziąć twoją ukochaną firmę za 4 litery? Przecież jeśli wszystko jest w porządku to czego tu się bać ;) jatala to też się tyczy.

  • Locutus – 13.04.2018

    Hmmm... No popatrz, Combino, a mnie się zawsze wydawało, że przykładem polactwa jest podejście na zasadzie "przepisy są po to, żeby je łamać". Podpisuję się pod Advisorem i Mechanikiem. Przez dwa lata przerzucaliśmy się tu nawzajem prztyczkami o tym, kim powinna zainteresować się prokuratura. Dzisiaj widzimy, kim naprawdę się zainteresuje.

  • jatal – 13.04.2018

    @ advisor - miło mi że ciągle liczysz się z moim zdaniem nawet gdy sobie je wymyślasz (bo trudno znaleźć jakieś nawiązanie do mojej wyżej zamieszczonej wypowiedzi). :D ===== A poza tym - czemu dyrektor NIK autorytatywnie stwierdzając "czyny ustawowo karalne" tylko w jednym z nich decyduje się się powiadomić prokuraturę?

  • mechanik – 14.04.2018

    @jatal - nie, nikt nie liczy się z twoim zdaniem, tylko niechcący napotyka wzbudzające niesmak wpisy dwóch pogiętych i musi przeskakiwać tak jak kupkę na chodniku. A właśnie tyle warte są twoje porównania i pokrętne, a często wręcz kłamliwe wypowiedzi. jatal, nie martw się na zapas czym zajmuje się prokurator, bo możesz się jeszcze zdziwić... :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.