TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Od jutra utrudnienia w Częstochowie. Rusza przebudowa linii tramwajowej
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 19.03.2019 15:43:07 1 komentarz
Od jutra utrudnienia w Częstochowie. Rusza przebudowa linii tramwajowej

Wraz z rozpoczęciem prac związanych z przebudową ok. 13 km torów tramwajowych w Częstochowie mieszkańców czekają utrudnienia.

Wraz z rozpoczęciem prac związanych z przebudową ok. 13 km torów tramwajowych w Częstochowie mieszkańców czekają utrudnienia.

Tramwaje nie pojadą przez dzielnice Raków, Dąbie i Kucelin, kończąc trasy w zajezdni. Na zamkniętej części trasy zastąpią je autobusy. Jak poinformowały we wtorek Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Częstochowie oraz tamtejszy Miejski Zarząd Dróg i Transportu, w związku z remontem torowiska, linie tramwajowe nr 1 i 2, kursujące w dzielnicach Raków, Dąbie i Kucelin, zostaną do odwołania skrócone do zajezdni MPK przy al. Niepodległości.

W zamian pasażerowie będą mogli skorzystać z zastępczej komunikacji autobusowej. Linia nr 92 będzie kursowała w obu kierunkach od zajezdni MPK do Kucelina (jak tramwaj nr 1) lub do pętli Raków-Dworzec PKP (jak tramwaj nr 2). Na pozostałych odcinkach sieci, w tym na całości trasy linii nr 3 nadal będą kursowały tramwaje.

Jak zaznaczyły częstochowskie MPK i MZDiT, zamknięcie linii tramwajowej wzdłuż al. Pokoju, między rakowską estakadą, a Dworcem PKP Raków, wiąże się z największą od czasu wyjazdu tam pierwszego tramwaju 60 lat temu przebudową infrastruktury tramwajowej. Rozplanowane do końca 2020 r. przedsięwzięcie miasto prowadzi przy wsparciu funduszy unijnych.

Wymiana torów to jedna z dwóch części projektu miasta dofinansowanego w konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020. Umowę ws. blisko 143,8 mln zł dotacji do projektu oszacowanego na 208,1 mln zł władze województwa i miasta podpisały w październiku 2017 r. Prócz remontów ponad 13 km torów, projekt obejmuje zakup 10 tramwajów.

Wartą 114,5 mln zł brutto umowę na część infrastrukturalną projektu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Częstochowie podpisało w maju ub. roku. Wykonawca, konsorcjum NDI-Balzola, ma na jej zrealizowanie 19 miesięcy.

Zamówienie to ujmuje m.in. większą część częstochowskich torowisk, istniejących przed ukończeniem nowej linii w kierunku dzielnic Błeszno, Wrzosowiak i Raków w 2012 r. Łącznie powstało wówczas ok. 4,5 km dwutorowej linii, czyli 9 km tzw. toru pojedynczego. Obecnie cały częstochowski system tramwajowy to 14,7 km, czyli ponad 29 km toru pojedynczego.

W unijnym projekcie MPK zamówiło wyremontowanie ok. 13,5 km toru pojedynczego wraz z siecią trakcyjną, budowę dwóch nowych tzw. podstacji trakcyjnych i przebudowę jednej istniejącej (wraz z częścią infrastruktury zasilającej), a także przebudowę dwóch pętli tramwajowych.

Prace mają objąć odcinki od pętli w dzielnicy Północ do pętli przy dworcu w Rakowie z wyłączeniem wyremontowanego odcinka w al. Niepodległości. Na śródmiejskim odcinku tej głównej linii miasta ma zostać urządzone tzw. zielone torowisko.

W styczniu 2018 r. MPK podpisało już wartą 89,9 mln zł brutto (ponad 73 mln zł netto) umowę na dostawy od wiosny do jesieni 2019 r. 10 nowych tramwajów spółki Pesa. W ogłoszonym w maju 2017 r. przetargu na zakup 10 wozów (z prawem opcji zakupu do pięciu kolejnych) Pesa złożyła jedyną ofertę.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
remont
torowisko
  • Kaszebe – 20.03.2019

    O,proszę,tym razem jest coś na na czas! Dokładnie tak bo info o 60-cio leciu tramwajów ukazało się chyba dwa dni przed a o wyjeździe ,we wrześniu ur. eNki z odrestaurowaną doczepą doczepą nie było żadnego materiału a tak na marginesie to materiał żałosny i dziadowsko. Pełno w nim nieścisłości a foto woła o pomstę do nieba. Solówki w niedzielę nie jeżdżą już kilka lat! Czy Sz.P. korespondent D.W. nie ma nic innego w swoich zasobach?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.