TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Od 1 kwietnia gdańskie bilety okresowe i miesięczne także na pociągi
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.01.2020 10:45:50
Od 1 kwietnia gdańskie bilety okresowe i miesięczne także na pociągi

Władze Gdańska chcą od 1 kwietnia wprowadzić na terenie miasta bilet miesięczny i okresowy, który oprócz autobusów i tramwajów, będzie też obowiązywać w Szybkiej Kolei Miejskiej i w Przewozach Regionalnych. Z oferty mogą skorzystać posiadacze Karty Mieszkańca.

Władze Gdańska chcą od 1 kwietnia wprowadzić na terenie miasta bilet miesięczny i okresowy, który oprócz autobusów i tramwajów, będzie też obowiązywać w Szybkiej Kolei Miejskiej i w Przewozach Regionalnych. Z oferty mogą skorzystać posiadacze Karty Mieszkańca.

Szczegóły nowego rozwiązania przedstawiono w środę na konferencji prasowej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Bilet miesięczny i semestralny na autobusy i tramwaje, SKM i PR w granicach miasta będzie obowiązywał dla posiadaczy Karty Mieszkańca, wprowadzonej przez władze Gdańska dwa lata temu.

"Jest to propozycja pilotażowa. Sprawdzimy, jak mieszkańcy na nią zareagują. Chcę też zapewnić, że rozmowy z władzami Gdyni i Sopotu trwają i jest w nas pełna determinacja do tego, żeby w tej kadencji pełna integracja w kwestii wspólnego biletu w ramach Trójmiasta czy szerzej całej metropolii nastąpiła" - powiedział zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu Piotr Borawski.

Kiedy pod koniec grudnia ub. roku władze Gdańska po raz pierwszy ujawniły zamiar wprowadzenia w mieście jednego biletu na autobusy, tramwaje i pociągi, niezadowolenie z tego wyrazili we wspólnym oświadczeniu prezydenci Gdyni i Sopotu Wojciech Szczurek i Jacek Karnowski.

"Z przykrością przyjmujemy do wiadomości, że Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego oraz Miasto Gdańsk podejmują działania, by pilotażowo wprowadzić zintegrowany bilet, obejmujący komunikację miejską i kolejową jedynie w granicach miasta Gdańska. Żywimy głębokie przekonanie, że taki pilotaż byłby skuteczniejszy, gdyby objął co najmniej całe Trójmiasto, a docelowo system obejmować musi cały obszar metropolitalny" – napisali wówczas obaj prezydenci.

W Gdańsku wzrosną jednocześnie ceny biletów miesięcznych i semestralnych. Obecnie normalny bilet miesięczny bez weekendów kosztuje 82 zł, a od 1 kwietnia jego cena wyniesie 90 zł. Z kolei bilet na wszystkie dni tygodnia, kosztujący 90 zł, podrożeje do 99 zł.

Dojdzie też do likwidacji taryfy nocnej, co oznacza, że każdy bilet na linie dzienne będzie obowiązywał również na liniach nocnych.

Wraz z rozszerzeniem biletów miesięcznych i semestralnych także na SKM i PR, dojdzie też od 1 kwietnia do podwyżek cen biletów jednorazowych. Dla przykładu, bilet normalny zdrożeje z 3,20 zł do 3,80 zł, a godzinny z 3,80 zł do 4,40 zł.

Borawski wyjaśnił, że Gdańsk po podwyżce ceny biletów jednorazowych na komunikację miejską będzie plasować się w połowie stawki największych miast w Polsce. W przypadku biletów godzinnych najtaniej jest w Łodzi (3,80 zł), a najdrożej - w Częstochowie (5,40 zł). W Krakowie 50-minutowy bilet kosztuje 4,60 zł, a w Poznaniu za przejazd 45-minutowy trzeba wydać 5 zł. W przypadku zaś biletów miesięcznych najtaniej jest we Wrocławiu (90 zł), a najdrożej w Poznaniu (118,50 zł).

Nową taryfą opłat za komunikację publiczną Rada Miasta Gdańska zajmie się na styczniowej sesji. W 34-osobowej RMG Koalicja Obywatelska ma 15 radnych, Prawo i Sprawiedliwość - 12, a bezpartyjne stowarzyszenie "Wszystko dla Gdańska" - 7. Miastem rządzi koalicja KO-WdG.

Aby uzyskać Kartę Mieszkańca, kosztującą 1 zł, trzeba być zameldowanym w Gdańsku lub płacić w mieście podatek PIT bądź podatek od nieruchomości. Obecnie posiada ją ok. 232 tys. osób z ponad 462 tys. mieszkańców Gdańska.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
Gdańsk
Przewozy Regionalne
PKP SKM
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.