TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

O 15 autobusów dla PKS Rzeszów ostro walczą Isuzu i Autosan!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.03.2019 16:00:20
O 15 autobusów dla PKS Rzeszów ostro walczą Isuzu i Autosan!

Wygląda na to, że ZG PKS uda się wreszcie kupić 15 autobusów klasy MAXI. Tańszą ofertę przedstawił co prawda polski dealer autobusów Isuzu, ale wygląda na to, że minimalnie droższy Autosan będzie górą.

Wygląda na to, że Związkowi Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa uda się wreszcie kupić 15 autobusów klasy MAXI. Tańszą ofertę przedstawił co prawda polski dealer autobusów Isuzu, ale wygląda na to, że minimalnie droższy Autosan będzie górą.

Związek komunikacyjny, w którym zrzeszonych jest dziewięć gmin spod Rzeszowa już czwarty musiał szukać dostawcy 15 autobusów standardowej długości. Za pierwszym razem nie udało się zdobyć ofert na takie pojazdy. W drugiej próbie Autosan przedstawił ofertę powyżej szacunków ZG PKS, jednak gminy zdecydowały się na nią przystać. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy, gdyż producent "bocianów" nie chciał brać na swoje barki zlecenia z terminem realizacji do końca lutego 2019 r. Trzeci przetarg ogłosono w grudniu 2018 r. Jednak i on zakończył się niepowodzeniem. ZG PKS uznał, że oferty Autosana i Solarisa są dla niego nie do udźwignięcia. I to co ciekawe mimo faktu, że udało się uzyskać minimalnie, ale jednak tańszą propozycję w porównaniu z poprzednim przetargiem.

13 lutego podjęto czwartą próbę pozyskania 15 solówek. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przyspieszonym, co też związek wyczerpująco wyjaśnił. Dalej na celowniku ZG PKS są w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Każdy pojazd w momencie dostawy nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km. Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mają one mieć spalanie nie wyższe niż 37,5 l / 100 km w warunkach testu SORT2. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju. Jak więc widać wymagania urzędników, a także termin dostawy nie uległy zmianom.

Dziś minął termin składania ofert. Jak udało nam się ustalić na zakupy przygotowano tyle samo co we wszystkich dotychczasowych przetargach, czyli 16 144 091,17 PLN brutto. A to oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. To bardzo nisko. Ale z drugiej strony wygląda na to, że urzędnicy wreszcie wybiorą dostawcę. Otrzymali bowiem dwie oferty.

Tańszą przedstawiła firma BUSIMPOTR PL z Gierłatowa. Polski dealer autobusów Isuzu zaoferował pojazdy Citiport 12 w cenie jednostkowej 868 900 PLN netto. Minimalnie droższy jest Autosan. Producent "bocianów" zaoferował pojazdy SanCity 12LF w cenie jednostkowej 875 000 PLN netto. To ogromny "zjazd" cenowy w porównaniu z dotychczasowymi rzeszowskimi propozycjami Autosana.

Co ciekawe obaj oferenci w takich cenach zaoferowali także najwyżej punktowaną czteroletnią gwarancję całopojazdową. Wsparcie serwisowe przez taki okres oraz zabezpieczenie materiałów eksploatacyjnych na łącznie 12 przeglądów przy takich wycenach? To bardzo odważny ruch...

Kto więc będzie górą? Wiele wskazuje na to, że zwycięsko z tego pojedynku wyjdzie Autosan. Za producentem z Sanoka przemawia przede wszystkim ocena techniczna. Autosan zaoferował bowiem autobusy ze wszystkimi najwyżej punktowanymi rozwiązaniami.

W takiej sytuacji jeśli nie będzie żadnych nieprzewidzianych zwrotów akcji rozstrzygnięcie jest formalnością.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
Isuzu
BUSIMPORT PL
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.