TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy Twist II dla Częstochowy [WIZUALIZACJE]
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.06.2019 08:14:29
Nowy Twist II dla Częstochowy (wiz. PESA)

Jak wiadomo PESA podpisała z MPK Częstochowa umowę na dostawę 10 nowych tramwajów. Mają to być Twisty II. Dotychczas producent utrzymywał ich wygląd w tajemnicy. Teraz uchylił jednak rąbka tajemnicy pokazując pierwsze wizualizacje tramwajów.

Jak wiadomo PESA podpisała z MPK Częstochowa umowę na dostawę 10 nowych tramwajów. Mają to być Twisty II. Dotychczas producent utrzymywał ich wygląd w tajemnicy. Teraz uchylił jednak rąbka tajemnicy pokazując pierwsze wizualizacje tramwajów.

Produkcja się rozpoczęła, wszystkie szczegóły związane z designem dopięte, a pierwsze tramwaje pojawią się na ulicach Częstochowy jeszcze w tym roku – poinformował Maciej Grześkowiak, szef PR PESY.

Przypomnijmy, że TWIST II będzie to tramwaj ze 100% udziałem niskiej podłogi. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w czasie eksploatacji pojazdów wcześniejszych generacji. Jak wiadomo w Częstochowie eksploatowane są już wagony dostarczone przez PESĘ.

TWIST II będzie trójczłonowym tramwajem, wyposażonym w cztery skrętne wózki jezdne z klasycznymi, osiowymi zestawami kołowymi. Konstrukcja ma wytrzymałość na ściskanie 400 kN co zgodnie z normą EN-12663 odpowiada klasie wytrzymałości PIV. Pojazd wyposażony zostanie w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii, a kabina motorniczego tworzyć ma tzw. klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejszy zagrożenie w czasie kolizji.

Ergonomiczne stanowisko pracy motorniczego będzie klimatyzowane i wyposażone w pulpit z centralnym terminalem wielofunkcyjnym, co pozwoli ograniczyć do minimum ilość przycisków. W klimatyzowanym przedziale pasażerskim, wykonanym w układzie jednoprzestrzennym zastosowane zostaną wygodne wandaloodporne siedzenia, antypoślizgowa wykładzina podłogowa, system dźwiękowej i wizualnej informacji dla pasażera. Podłoga w strefie wejścia na wysokości 350 mm nad główką szyny oraz zamontowana w pojeździe rampa dla wózków dziecięcych i inwalidzkich pozwoli korzystać z tramwaju osobom niepełnosprawnym na wózku inwalidzkim oraz usprawni wymianę pasażerów. Poczucie bezpieczeństwa pasażerów wzmocnić ma natomiast system monitoringu wizyjnego z systemem rejestracji obejmujący wnętrze części pasażerskiej, strefę znajdującą się bezpośrednio przed pojazdem, strefę z tyłu pojazdu, strefy boczne pojazdu i strefę pantografu.

Zastosowanie 7 drzwi – pięciu dwustrumieniowych i dwóch jednostrumieniowych umożliwić ma szybką i płynną wymianę pasażerów na przystankach. Konstrukcję jezdną tramwaju oparto o cztery skrętne wózki posiadające dwa stopnie usprężynowania co korzystnie wpłynie na zmniejszenie zużycia kół oraz torowiska a także znacząco podniesie komfort podróżowania. Przekształtnikowy układ napędowy umożliwiać będzie rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci lub gromadzenie w zasobnikach energii i wykorzystanie podczas rozruchu i przyspieszania, co w znacznym stopniu przyczynia się do obniżenia kosztów utrzymania tramwaju.

Bardzo istotnym atutem zastosowanego napędu jest możliwość przemieszczania pojazdu w warunkach awaryjnych przy wykorzystaniu energii zgromadzonej w zasobnikach energii. Szczególnie przydatne staje się to w przypadku zaniku prądu w sieci, gdy zachodzi potrzeba zjechania tramwaju ze skrzyżowania lub wjechania na torowisko nie posiadające trakcji (np. hala remontowa). Układ sterowania pojazdu umożliwiać będzie wykrywanie i likwidowanie poślizgów występujących podczas rozruchu i hamowania z wykorzystaniem dostępnych systemów między innymi układu piasecznic. Elektroniczny rejestrator zdarzeń, zarejestruje istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy parametry. Diagnostyka on-line zapewniająca przesyłanie drogą bezprzewodową informacji o pracy tramwaju umożliwi kontrolowanie pracy tramwajów na trasie. Przy pomocy zwykłego komputera klasy PC z zajezdni dostępny będzie podgląd i kontrola podstawowych podzespołów tramwaju oraz systemów bezpieczeństwa. Da to niespotykane dotąd możliwości monitorowania stanu technicznego całej floty pojazdów będących na trasie.

Dostawa nowych Twistów II pozwoli częstochowskiemu przewoźnikowi na wycofanie z ruchu większości eksploatowanych obecnie "stopiątek". Ma to nastąpić na przełomie 2019 i 2020 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
linia
Częstochowa
PESA
  • Oliwier Kozak – 03.06.2019

    Fajny

  • Jakub Sus – 03.06.2019

    Nie wiem, co o tym sądzić. Wygląda chu**wo, a jednocześnie ciekawie, ale na kilometr śmierdzi awarią 😍

  • Ryszard Czosnecki – 03.06.2019

    Przypomina mi trochę wagon metra

  • Krzysiek Wiśniewski – 03.06.2019

  • Krzysiek Wiśniewski – 03.06.2019

    Lekki przerost treści nad formą 😁

  • Piotr Marczak – 03.06.2019

    Inspiracje czerpali od najlepszych 😂

  • Wojciech Dysarz – 03.06.2019

    Prawie jak Citadisy francuskie

  • Daniel Mrotek – 03.06.2019

    Taki pancerny 🤣

  • Marcin Kaczmarek – 03.06.2019

    Przypomina Gorzowskiego

  • Michał Paweł Łukasz – 03.06.2019

    Fajny, ale wygląd to nie wszystko :)

  • Krzysztof Kawa – 03.06.2019

    Jakby to była 100% kopia wyglądu Gorzowiaka, to wyglądał by spoko. Tu wyszedł... Czołg po kolizji z mostem. Mogę ten wagon podsumować stwierdzeniem, iż to typowa Pesa. Zrobili jeden ładny projekt, a później już było gorzej.

  • Rafał Armatys – 03.06.2019

    Przód wjechał między ściany haha?

  • Don Valentino – 04.06.2019

    Super

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.