TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy Targ z MAXI-ofertą od Solarisa. LF i LE
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.12.2019 17:00:38
Nowy Targ z MAXI-ofertą od Solarisa. LF i LE

Tylko Solaris przedstawił Nowemu Targowi ofertę na dostawę czterech autobusów klasy MAXI, zarówno LF jak i LE. Jest tylko jeden problem. To dosyć nisko skalkulowany budżet na pozyskanie autobusów interesujących miasto.

Tylko Solaris przedstawił Nowemu Targowi ofertę na dostawę czterech autobusów klasy MAXI, zarówno LF jak i LE. Jest tylko jeden problem. To dosyć nisko skalkulowany budżet na pozyskanie autobusów interesujących miasto.

Jakie autobusy?
Jakie autobusy? Każda z trzech w pełni niskopodłogowych "dwunastek" ma zabierać na pokład min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Z kolei ten niskowejściowy ma zabierać na pokład min. 70 pasażerów, w tym co najmniej 41 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. W obu przypadkach mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m. 

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW, ale nie mocniejsze niż 240 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. 

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Minimalna moc chłodnicza agregatu to 24 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. 

Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Wszystko ma być kompatybilne z już użytkowanym przez MZK Nowy Targ systemem bydgoskiego Pixela.

Termin dostawy to maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy. Autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, a ich dostawca będzie musiał w tym okresie na swój koszt dokonać wszystkich przeglądów.

Jedna oferta
Dziś, 18 grudnia minął termin składania ofert. W Nowym Targu na zakup "dwunastek" w dwóch wersjach układu podłogi przygotowali 3 917 000 PLN brutto. Średnio wychodzi więc wycena za autobus w wysokości nieco ponad 796 140 PLN netto. Czyli mówiąc delikatnie nie najlepiej. 

Nic więc dziwnego, że oferta Solarisa przewyższa te szacunki. Opiewa ona na 4 723 000 PLN brutto. A to daje średnią cenę za autobus w wysokości 960 000 PLN netto. Warty jest tutaj podkreślenia fakt, że to już druga próba sprzedaży w Polsce Nowego Urbino 12LE. On jak i jego w pełni niskopodłogowi bracia byliby objęci gwarancją całopojazdową na trzy lata.

Co więc zrobią w Nowym Targu? Opcje są dwie- rewizja wymagań albo zwiększenie budżetu. Czekamy więc na ruch miasta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Nowy Targ
UM
MZK Nowy Targ
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.