TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy tabor i rozbudowa Midland Metro
Jacek Pudło - Opublikowano: 28.10.2013 10:04:17 1 komentarz
Nowy tabor i rozbudowa Midland Metro

Rozpoczęły się dostawy 20 tramwajów CAF Urbos dla Centro, zarządu transportu dla hrabstwa West Midlands, z siedzibą w Birmingham. Prezentacja premierowego tramwaju miała miejsce 16 października w zajezdni Wednesbury i została uświetniona przez przewodniczącego rady miejskiej Sir Alberta Bore’a.

Tramwaje z CAF przed włączeniem do eksploatacji, zaplanowanym na początek 2014 r., przejdą okres testów i szkoleń dla motorniczych. Pojazdy będą eksploatowane na 20-kilometrowej linii 1 pomiędzy centrum Birmingham a Wolverhampton. Zastąpią one 16 tramwajów AnsaldoBreda T69, zakupionych na otwarcie linii w 1999 r. Nowe wagony pozwolą na zwiększenie częstotliwości kursowania, a dodatkowo umożliwią obsługę 1,4-kilometrowego przedłużenia trasy z Birmingham Snow Hill do New Street Station, którego uruchomienie jest zaplanowane na 2015 r.

Co istotne, nowy odcinek połączy dwie ważne stacje kolejowe oraz przetnie ścisłe centrum miasta. W Polsce tymczasem wciąż pokutuje pogląd, iż w śródmieściu tramwaj „nie zmieści się”lub „nie pasuje”, co utrudnia rozwiązanie problemów transportowych, pogarsza dostępność śródmieść i wymusza długie dojścia piesze.

Przewiduje się, iż projekt budowy linii i zakupu taboru o wartości 50 mln funtów, realizowany wspólnie przez Black Country, Centro i radę miejską Birmingham, przyczyni się do utworzenia 1300 nowych miejsc pracy poprzez poprawę dostępności centrum Birmingham i usprawnione połączenie 2 stacji kolejowych obsługujących rocznie 3,5 mln pasażerów.

Ze względów wizerunkowych, linii nie określa się mianem tramwaju, lecz metra. Trasa po części przebiega śladem dawnej linii kolejowej, zamkniętej w 1972 r., a na pozostałym odcinku poprowadzona jest ulicami.

Każdy 5-członowy CAF Urbos mieści ok. 200 pasażerów, w porównaniu z 156 w T69. Nowe tramwaje będą kursować co 6 minut, co ma zwiększyć podaż miejsc o 40%. Pojazdy zakupiono za 40 mln funtów.

Aby zapewnić odpowiednią wielkość infrastruktury dla powiększonego taboru, Centro zainwestowało 14 mln funtów w rozbudowę zajezdni w Wednesbury. Halę zajezdni powiększono o 42 metry.

Historia Centro sięga 1969 r., kiedy to w wyniku Transport Act uchwalonego w 1968 r. utworzono West Midlands Passenger Transport Executive. Centro organizuje transport autobusowy i kolejowy, w tym lekką kolej, w hrabstwie West Midlands, wykorzystując do tego wynajętych przewoźników.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Centro
Midland Metro
Wielka Brytania
UK
CAF
  • Drużkówka – 02.11.2013

    Pozbywać sie 14 letnich niskopodłogowców i to wszystkich ale burżujstwo

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.