TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe wagony Stadlera dla Kolei Azerbejdżanu na ostatnich testach
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.03.2019 13:17:58 1 komentarz
Nowe wagony Stadlera dla Kolei Azerbejdżanu na ostatnich testach

Finiszują testy nowych wagonów, jakie Stadler wyprodukował dla Kolei Azerbejdżanu. To już ostatni etap.

Finiszują testy nowych wagonów, jakie Stadler wyprodukował dla Kolei Azerbejdżanu. To już ostatni etap.

Lada moment ruszą przygotowania do wysłania ich do Azerbejdżanu. Według informacji IRJ wagony przechodzą obecnie stacjonarne uruchomienie, w tym testy wysokiego napięcia. Pierwsze 10 pojazdów zostanie przetransportowane do Azerbejdżanu i przekazane odbiorcy w pierwszym kwartale 2019 r. Na trasie Baku – Tbilisi – Kars mają zacząć kursować w trzecim kwartale 2019 r.

W czerwcu 2014 r. ADY poinformowały o wyborze oferty Stadlera na dostawę wagonów sypialnych do obsługi nocnych połączeń pasażerskich na trasie między Azerbejdżanem i Turcją, potencjalnie, aż do Ankary i Stambułu. Pierwszy został zaprezentowany na InnoTrans 2016. ADY zapowiedziały, że dostarczenie zestawu 10 wagonów jest obecnie planowane na pierwszy kwartał 2019 r. Wszystko idzie zatem zgodnie z planem.

Każdy 10-wagonowy skład będzie miał łącznie 257 miejsc w pierwszej i drugiej klasie. Pojedzie z prędkością do 160 km/h. Wagony zostały zbudowane z aluminium, nie ze stali, podobnie, jak wiele innych pojazdów Stadlera. Dzięki temu są lżejsze. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadlera specjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może być eksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują w Azerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i Europy Środkowej. Wysoki komfort - taki przede wszystkim cel przyświecał i przewoźnikowi i producentowi. Będą z niego mogli korzystać ci, którzy zdecydują się na podróż wagonem klasy pierwszej. W przedziale do dyspozycji podróżnych będą dwa łóżka. Ale nie tylko. Będzie też łazienka wyposażona w prysznic, telewizor, fotel czy gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Co ciekawe każdy wagon sypialny wyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, który umożliwia nieprzerwane korzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez konieczności używania zasilania zewnętrznego. Są też toalety próżniowe. W przedziale dla osób niepełnosprawnych znajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony mają także przedział dla kierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normom przewidzianym w GOST i UIC.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
Stadler
Azerbejdżan
  • Przemysław Mach – 05.03.2019

    Jak najbardziej chcemy takie wagony widzieć w Polsce

  • Arkadiusz Spętany – 05.03.2019

    A stać IC na takie? PKP IC wola modernizowac stare.

  • pyrlander – 07.03.2019

    "Będzie też łazienka wyposażona w prysznic, telewizor, fotel czy gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych." Wszystko to w łazience? Tak chyba nie jest nawet u arabskich petroszejków.Czy ktoś to przeczytał, przed wysłaniem na stronę???

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.