TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe Urbino 12 ex Jastrzębie już w Łomiankach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.06.2019 15:00:34
fot. Warbus

KM w Łomiankach już oficjalnie stała się właścicielem dwóch ex jastrzębskich trzyletnich Solarisów Urbino 12. 31 maja autobusy zostały przekazane przewoźnikowi.

Komunikacja Miejska w Łomiankach już oficjalnie stała się właścicielem dwóch ex jastrzębskich trzyletnich Solarisów Urbino 12. 31 maja autobusy zostały przekazane przewoźnikowi. To pierwsze nU12 w aglomeracji warszawskiej z napędem konwencjonalnym.

Od początku
Pod koniec maja przewoźnik z Łomianek zaczął poszukiwania dwóch, maksymalnie trzyletnich autobusów klasy MAXI. KM wprost zaznaczyła, że najlepiej gdyby były to Solarisy Urbino 12. 27 maja okazało się, że wpłynęła jedna. Przedstawiło ją mLeasing. Oferta spółki zależnej mBanku opiewała na 1 476 000 PLN brutto. A to dało 600 000 PLN netto za autobus. O jakie mogło chodzić?

Od początku przypuszczaliśmy, że mogą to być dwa Nowe Urbino 12, które Warbus pozyskał na potrzeby obsługi kontraktu przewozowe w Jastrzębiu-Zdrój. Ich zakup finansował mLeasing. Następnie autobusy zostały przekazane w użytkowanie jastrzębskiemu PKM, który był podwykonawcą warszawskiego przewoźnika na części zadań. Od 11 marca autobusy były jednak bez zatrudnienia. A to z powodu wypowiedzenia przez Warbus umowy na przewozy Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu.

Dziś już wiemy, że nasze podejrzenia się sprawdziły. Przed weekendem KM przekazano Solarisy. Każdy z nich umożliwia podróż maksymalnie 98 pasażerom. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.

Autobusy są napędzane niespełna siedmiolitrowym silnikiem Cummins ISB6.7E6C 280B. To jednostka napędowa o mocy 209 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją ze skrzynią Voith D854.6 Diwa 6.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Konvekta UL500 II o mocy 24 kW. Naturalna wentylacja jest zapewniona przez sześć przesuwnych okien oraz dwa luki dachowe.

Autobusy są wyposażone w system informacji pasażerskiej mieleckiego R&G Plus. Obejmuje on trzy zewnętrzne tablice o wysokiej rozdzielczości (w tym szeroką z tyłu), wewnętrzną ETL416120, GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością sterują autokomputery SRG5000P z dotykowym interfejsem.

Jeszcze 31 autobusów z Jastrzębia do kupienia
mLeasing i Warbus próbują jeszcze sprzedać 31 autobusów, które "zwolniły się" z Jastrzębia. Na liście jest 25 Scanii Citywide 12LF oraz jeszcze sześć Nowych Urbino 12. O warunkach ich sprzedaży pisaliśmy tutaj. Autobusy można zarówno kupić albo przejąć leasing.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
KM Łomianki
Solaris
Warbus
mLeasing
używane
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.