TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowe miejskie pojazdy szynowe w III kwartale 2013 roku
- Opublikowano: 27.11.2013 13:42:04 2 komentarze
Nowe miejskie pojazdy szynowe w III kwartale 2013 roku

W trzecim kwartale 2013 roku zostało dostarczonych 19 miejskich pojazdów szynowych. To niewielki spadek w porównaniu z II kwartałem, kiedy to przewoźnicy odebrali o 2 jednostki więcej (-10%).

W trzecim kwartale 2013 roku zostało dostarczonych 19 miejskich pojazdów szynowych. To niewielki spadek w porównaniu z II kwartałem, kiedy to przewoźnicy odebrali o 2 jednostki więcej (-10%). To niestety gorszy wynik w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku, kiedy to dostarczono 25 pojazdów, a więc o 7 więcej (-29%). Jeszcze większej tendencji spadkowej zapobiegło rozkręcenie się realizacji dostaw składów Inspiro dla Metra Warszawskiego, a także kontrakt stulecia Tramwajów Warszawskich, który jednak w IV kwartale dobiega końca. Uzupełnieniem tych dostaw jest jeden Swing dla Tramwajów Szczecińskich. To sprawia, że na czele listy rankingowej bez zmian. Pierwsze miejsce dla Tramwajów Warszawskich. Zakończyły się natomiast dostawy Bombardierów dla MPK Kraków, MPK Poznań nie odebrało natomiast w omawianym okresie żadnego Moderusa Beta. Łączna długość dostarczonych w III kwartale 2013 roku pojazdów to 1098,36 m oraz 101 członów. Zdecydowanym liderem w klasyfikacji uwzględniającej łączną długość pojazdów jest Metro Warszawskie.Udział w rynku –III kwartał 2013 r. (przewoźnicy tramwajowi)PrzewoźnikIlość pojazdów Udział w rynkuIlość członów pojazd/łącznieUdział w rynkuDługość pojazd/łącznieUdział w rynkuTramwaje Warszawskie1263,16%5/6059,40%30,12m/361,44m32,90%Metro Warszawskie631,57%6/3635,64%117,80m/706,80 m64,35%Tramwaje Szczecińskie15,27%5/54,96%30,12m/30,12m2,75%Razem19100%101100%1098,36 m100%I klasyfikacja producentów. Tu ponownie niekwestionowane pierwsze miejsce dla PESY. Producent z Bydgoszczy dostarczył pojazdy dla Tramwajów Warszawskich i Tramwajów Szczecińskich. Drugie miejsce dla dla Siemensa. Z zestawienia wypadają Bombardier i Modertrans. Udział w rynku –III kwartał 2013 r. (producenci tramwajowi)ProducentIlość pojazdów Udział w rynkuIlość członów łącznieUdział w rynkuDługość łącznaUdział w rynkuPESA1368,42%6565,35%391,56m35,65%Siemens/Newag631,58%3634,65%706,80 m64,35%Razem19100%101100%1098,36 m100%III kwartały 2013 roku –podsumowanieW pierwszym półroczu 2013 roku dostarczone zostały 63 miejskie pojazdy szynowe. Odebrało je pięciu przewoźników. Łączna długość jednostek to 2797,48 m oraz 301 członów. Dziesięć z omawianych pojazdów to składy metra, pozostałe to tramwaje. Pojazdy zostały dostarczane przez czterech producentów, tylko PESA przekazała je więcej niż jednemu odbiorcy. To właśnie firma z Bydgoszczy jest niekwestionowanym liderem rynku tramwajowego w Polsce. Udział w rynku –I połowa 2013 r. (przewoźnicy tramwajowi)PrzewoźnikIlość pojazdów I kwartałIlość pojazdów II kwartałIlość pojazdów III kwartałŁącznie III kwartały Udział w rynkuLiczba członów/Długość łącznie III kwartałyTramwaje Warszawskie814123453,97%170/1024,08 mMPK Kraków8201015,87%30/328,06 mMetro Warszawskie1361015,87%60/1178 mTramwaje Szczecińskie601711,11%35/210,84 mMPK Poznań02023,18%6/56,50 mRazem23211963100%301/2797,48mUdział w rynku –III kwartały 2013 r. (producenci tramwajowi)ProducentIlość pojazdów I kwartałIlość pojazdów II kwartałIlość pojazdów III kwartał Łącznie III kwartałyUdział w rynkuLiczba członów/Długość łącznie I półroczePESA1414134165,08%205/1234,92 mBombardier8201015,87%30/ 328,06 mSiemens/Newag1361015,87%60/1178 mModertrans02023,18%6/56,50 mRazem23211963100%301/2797,48mPerspektywyZakończyły się dostawy Bombardierów NGT8 dla MPK Kraków. Kolejne miesiące to kontynuacje dostaw dla Tramwajów Warszawskich i Metra Warszawskiego. Zaliczyliśmy też przerwę w dostawach Moderusów dla MPK Poznań, ale ten kontrakt będzie kontynuowany. Ruszyły dostawy dla Tramwajów Szczecińskich. W dalszej perspektywie tramwaje będą dostarczane m.in. dla Tramwajów Śląskich, MZK Bydgoszcz, MZK Toruń czy wreszcie pierwsze jednostki dla Olsztyna i kolejne wagony dla Tramwajów Warszawskich i ZKM Gdańsk. To Jazzy z Pesy. Najważniejsze, że proces wymiany taboru trwa. Być może nie przebiega on tak szybko, jak tego oczekujemy, ale ważne jest utrzymanie pewnego poziomu. Niepokoi trochę fakt nieprzeprowadzania zakupów przez mniejszych przewoźników, a także sprowadzanie kolejnych wagonów używanych. W tych przypadkach decydują jednak kwestie finansowe. Poniżej prezentujemy zestawienie przetargów na dostawy wagonów tramwajowych, których realizacja jeszcze się nie rozpoczęła. PrzewoźnikWynik przetargu Liczba wagonów DostawyTramwaje ŚląskiePESA Twist302013-2014Tramwaje WarszawskiePESA Jazz452014-2015Tramwaje WarszawskiePESA Jazz302015MPK OlsztynSolaris Tramino152014MZK BydgoszczPESA 122Na2-152013-2014ZKM GdańskPESA Jazz52014MZK ToruńPESA122014-2015MPK Wrocławoczekiwany252015MPK Krakóww toku362015WKDoczekiwany62015
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rynek
  • na – 27.11.2013

    Power jak nic

  • nas – 27.11.2013

    No fakt troche tego

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.