TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowa baza Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu za dwa lata
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.05.2019 09:13:32
Nowa baza Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu za dwa lata

Ponad 49 mln zł kosztować będzie Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego spółki Koleje Wielkopolskie, który - dzięki unijnym środkom - zostanie wybudowany w Wągrowcu.

Ponad 49 mln zł kosztować będzie Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego spółki Koleje Wielkopolskie, który - dzięki unijnym środkom - zostanie wybudowany w Wągrowcu. Inwestycja ruszy w trzecim kwartale tego roku, ma być zrealizowana w ciągu dwóch lat.

W czwartek w Poznaniu wielkopolski samorząd podpisał umowę z przewoźnikiem na dofinansowanie inwestycji kwotą ponad 34 mln zł ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Dzięki unijnym środkom Koleje Wielkopolskie wybudują i wyposażą nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego (PUT), przeznaczony do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych. W PUT planowane jest wykonywanie przeglądów taboru, usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru, a także wykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem pojazdów, w tym m.in.: mycie zewnętrzne w myjni stacjonarnej, sprzątanie wnętrza pojazdu, postój pojazdów z możliwością podłączenia do sieci energetycznych. Pracę znajdzie tam ok. 30 osób.

Projekt obejmuje również odpowiednie wyposażenie kompleksu oraz zapewnienie bezpiecznego dojazdu na teren PUT poprzez przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Leśnej w Wągrowcu.

"Wartość taboru kolejowego, którego właścicielem jest, lub wkrótce stanie się Samorząd Województwa Wielkopolskiego, przekracza miliard złotych. Pojazdy te eksploatowane są głównie przez Koleje Wielkopolskie. Ważne jest, by odpowiednio dbać o ten majątek. Pociągi elektryczne mają swoje miejsce do serwisowania w Zbąszynku. Pociągi spalinowe zyskają taką przestrzeń w Wągrowcu" – powiedział w czwartek wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Prezes zarządu Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz podkreślił, że nowa inwestycja jest niezbędna dla działania spółki ze względu na jej ciągły rozwój. Podkreślił, że praca eksploatacyjna i liczba pasażerów na liniach obsługiwanych trakcją spalinową wzrosły w ciągu ostatnich siedmiu lat o ponad 70 procent.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
Wielkopolska
baza
tabor
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.