TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Norymberga kupuje nowe tramwaje. Po testach m.in. wagonu z Krakowa
InfoTram.pl - Opublikowano: 07.01.2019 09:20:24 2 komentarze
Norymberga kupuje nowe tramwaje. Po testach m.in. wagonu z Krakowa (foto: VAG)

Norymberski VAG ogłosił przetarg na 12 tramwajów z opcją na 75 kolejnych.

Norymberski VAG ogłosił przetarg na 12 tramwajów z opcją na 75 kolejnych.

Oferty w przetargu można składać do 28 stycznia 2019 r.

Wagony muszą mieć niską podłogę zajmującą co najmniej 70% powierzchni tramwaju przy wysokości 360 mm zmniejszając się do 300 mm przy wejściach. Powinny zostać wyposażone w co najmniej 5 drzwi w niskiej podłodze i maksymalnie osiem drzwi na pojazd. Maksymalną długość określono na 37

Pojazdy będą miały maksymalną prędkość 70 km/h. Zamawiający wymaga także możliwości kursowania składów dwuwagonowych.

Przetarg został poprzedzony testami dwóch tramwajów, wypożyczonych z Monachium i Krakowa. Przewoźnik potrzebuje dodatkowych pojazdów aby sprostać potrzebie przewiezienia większej liczby pasażerów, a także obsłużyć linie po rozbudowie sieci. Przygotowując się do rozpoczęcia przetargu, VAG wynajął dwa pojazdy na dwa tygodnie, aby sprawdzić różne opcje dla nowej floty. MPK Kraków wypożyczył w 70% niskopodłogowy tramwaj Bombardier Flexity Classic, natomiast Munich Transport Company (MVG) całkowicie niskopodłogowego Siemensa Avenio T1. VAG twierdził, że te wagony pozwolą mu lepiej przygotować się do zamówienia. Niestety krakowski Flexity Classic jest o 10 cm za szeroki, aby operować na sieci tramwajowej w Norymberdze, stąd też był sprawdzany tylko na torach zajezdni. Siemens Avenio natomiast kursował z pasażerami.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Norymberga
przetarg
  • Combino – 07.01.2019

    No to jeśli nie będzie megasensacji, to Norymberga dalej będzie kroczyć ramię w ramię z Monachium i zamawiać to samo,bo specyfikacja przecież idealnie pasuje pod czteroczłonowe Avenio :D

  • mechanik – 07.01.2019

    Bo widzisz combino, oni wiedzą czego chcą, umieją liczyć i dopuszczają tylko sprawdzonych producentów. I nie ma tak, że jakaś chora osoba wyje potem po wszystkich forach, że murzynów biją...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.