TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nie dmuchniesz, nie pojedziesz. MZA Warszawa zamawia alcolocki
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.03.2019 14:00:28
fot. Kubul, phototrans.pl

Warszawskie MZA zabrały się za doposażanie kolejnych autobusów blokady alkoholowe. Przewoźnik szuka firmy, która dostarczy i zamontuje alcolocki w pzynajmniej 555 autobusach spółki.

Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe zabrały się za doposażanie kolejnych autobusów blokady alkoholowe. Przewoźnik szuka firmy, która dostarczy i zamontuje alcolocki w pzynajmniej 555 autobusach spółki. W tej chwili ok. 600 pojazdów MZA posiada już to rozwiązanie.

Spółka szuka firmy, która dostarczy i zamontuje blokady alkoholowe w 555 autobusach. Urządzenia trafią do pojazdówch, które garażują na wszystkich zajezdniach MZA. Najwięcej blokad zostanie zamontowanych w autobusach z zajezdni. Trafią one do 310 pojazdów.

Zwycięzca przetargu będzie miał 24 tygodnie od podpisania umowy na wykonanie wszystkich prac. Stołeczny przewoźnik zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia. Prawo opcji zakłada możliwość dokupienia jeszcze 50 alcolocków. Jeśli MZA skorzysta z tego to wykonawca będzie miał trzy tygodnie od momentu uruchomienia opcji na wykonanie prac. Wszystkie urządzenia będą objęte dwuletnią gwarancją.

Kontrola trzeźwości kierującego będzie wymuszana po każdorazowym wyłączeniu i załączeniu stacyjki autobusu. Dzięki rejestracji każdego "dmuchania", przewoźnik ma dokładną, rzetelną i codzienną kontrolę stanu trzeźwości kierowców, a sami kierowcy ważny i obiektywny argument w konfliktach z roszczeniowymi pasażerami, którzy mogliby im niesłusznie zarzucać, że prowadzą w stanie po spożyciu alkoholu.

Krótko o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej jakie stawia MZA to 250 tys. PLN. Oferent musi także posiadać ubezpieczenie od prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 600 tys. PLN. Warunek doświadczenia stołeczny przewoźnik uzna za spełniony jeśli wykonawca wykaże się min. jedną realizacją w postaci montażu 100 alcolocków o wartości nie mniejszej niż 350 tys. PLN brutto. I do kompletu wadium- oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 65 tys. PLN.

Na oferty w Warszawie czekają do 17 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena.

Montaż alcolocków to jedyny "tuning", który przeprowadza MZA. Przewoźnik wymienia także SIP w autobusach, które były wyposażone w urzędzenia NovaMedii. Komplety w 47 Solbusach Sm18 zostaną zastąpione urządzeniami mieleckiego R&G Plus.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
kierowca
MZA Warszawa
  • Michał Korpacz – 20.03.2019

    Od tego powinien byś dyspozytor. On wydaje klucze, papiery. Ma wątpliwości co do stanu osoby podejmująca służbę. Dmuchamy!

  • Maciek Wu – 20.03.2019

    To trochę tak, jakby nie wprost przewoźnik przyznawał, że jest z tym problem... Od tego jest dyspozytor na zajezdni...

  • Radek Deczewski – 20.03.2019

    Maciek Wu tu chodzi bardziej o zmianę z A na B i o to, że taka blokada podpięta jest pod rozruch i pod SIL jeśli zmniejszyć zmieniasz musisz zalogować się swoim numerem do SIL i wtedy uruchamia się blokada abyś dmuchał. Nawet silnika nie trzeba wyłączyć. Jeśli będziesz miał %%% to pojazd zostanie zablokowany

  • Michał Mazur – 20.03.2019

    Bardziej bym powiedział że to taka propaganda, robimy coś by było bezpieczniej.

  • Sebbastian Pioro – 20.03.2019

    Ogólnie jest tu problem prawny 😂😂😂😂 ale w warszawskim zbiorkomie niewiele się robi zgodnie z prawem... Poza tym to rozwiązanie jest zawodne i jest problematyczne dla osób palących papierosy, gdyz nawet w alkomat nie wolno dmuchać od razu po wypaleniu fajka... Poza tym jak każdy alkomat powinno być kalibrowane raz na pół roku...

  • Maciej Kopyciński – 20.03.2019

    Sanitariatów dla kierowców nie ma. Alcoloki będą.

  • Rafał Sobolewski – 20.03.2019

    Lepiej dmuchać w dziurkę, niż dmuchać w gwizdek ;)

  • Adrian Zabiegaj – 21.03.2019

    Generalnie można założyć że w Warszawie kierowcy autobusów miejskich jeżdżą nawaleni, skoro trzeba takie środki stosować...

  • Grzegorz Gacek – 21.03.2019

    Hmmm, to w tej Warszawie muszą mieć nadkomplet kierowców skoro wydają już pieniądze na takie fanaberie 🤔 i pewnie mają również kolejkę czekających na pracę. Ot, stolica, tam to mają inne problemy niż reszta tenkraju...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.