TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Newag: Jeśli wystartujemy w Warszawie to tylko w konsorcjum
InfoTram.pl - Opublikowano: 15.03.2017 18:24:24 11 komentarzy
Newag: Jeśli wystartujemy w Warszawie to tylko w konsorcjum

Karuzela ruszyła. Zaczęły się spekulacje i kalkulacje. Metro Warszawskie chce kupić 45 pociągów. Kto je dostarczy? Więcej będziemy mogli powiedzieć po ogłoszeniu przetargu, a to ma nastąpić "jak będzie możliwe".

Poprzednio pociągi dla Warszawy dostarczali Transmashholding, Alstom oraz konsorcjum Simensa i Newagu. W kolejnym podejściu ze wspomnianego zestawu liczyć się będą chyba tylko dwaj ostatni producenci. I to pod warunkiem, że wystartują razem, czego nie ukrywa Prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Metro Warszawskie zapowiedziało, że chce pozbyć się rosyjskich wagonów serii 81. Trudno przypuszczać by producent ze Wschodu zaproponował coś, co spełniałoby oczekiwania warszawskiego przewoźnika.

Przygoda z Alstomem skończyła się delikatnie rzecz ujmując w sposób przykry dla kilku osób odpowiedzialnych za dostawy Metropolisów. Czy firma ta będzie mile widziana ponownie w stolicy? Pozostawmy to pytanie bez odpowiedzi.

Zostaje zatem konsorcjum Siemensa z Newagiem. Prezes firmy z Nowego Sącza mówi nam, że jeśli Newag wystartuje w przetargu warszawskim to tylko z partnerem. A tym w sposób naturalny pozostaje Siemens. Dotychczasowa współpraca układa się dobrze, Zbigniew Konieczek również nie ukrywa, że to Siemens jest tą firmą, z którą Newag mógłby współpracować. Tym bardziej, że po przygodzie warszawskiej obie firmy zgarnęły kolejne zamówienie, tym razem z Sofii.

Kto przeciwko Siemensowi i Newagowi? Wymieniając w kolejności alfabetycznej: Bombardier, PESA, Skoda, Stadler. Czy ktoś jeszcze? W tej chwili więcej potencjalnych oferentów nie dostrzegamy, choć niewykluczone, że takowi się pojawią.

Na chwilę obecną nie wiemy też zbyt wiele na temat samego przetargu, a dzisiejsza sesja podczas Forum Taborowego wątpliwości nie rozwiała. A zatem czekamy.



Sprawdź też:
Newag
Siemens
Metro Warszawskie
przetarg
  • asd – 15.03.2017

    Pesa to wygra na bank

  • www – 15.03.2017

    Warszawa powinna kupić nowe Alstomy, które są produkowane w Chorzowie. Pytanie tylko czy złożą dobrą ofertę. Siemensy, które dostaliśmy nie są czymś rewelacyjnym, a szkoda, bo dostawy do innych krajów pokazały, że mogły.

  • wwwwwwww – 16.03.2017

    ta i kasę za granicę wysłać

  • P5 – 16.03.2017

    Przedstawiciele MW twierdzą że oczekują wygodnego wnętrza dla pasażerów. To przypomnę że ważna w tej kwestii jest wysokość oparcia siedzenia - te w Inspiro są niższe od poddupka...

  • fromex – 16.03.2017

    PESA otrzymała grant na badania (czy jakoś tak) kilka miesięcy, czy nawet pół roku temu (było o tym na portalu). Nawet jakaś wizualizacja się pojawiła. Przypadek? Zbieżność zdarzeń na pewno. A co więcej, to czas pokaże.

  • TomTom – 16.03.2017

    Ja obstawiam, że wystartuje także CAF. Mają ostatnio niezłą passę, także w naszym regionie.

  • YburG – 17.03.2017

    "Newag: Jeśli wystartujemy w Warszawie to tylko w konsorcjum" - he he dobre :)

    W konsorcjum ... chyba z Wagonem Opole lub Kolzamem Raciborz albo Protramem ... bardzo dobre .... buhahahahahah

  • PodróżującyPoEuropie – 17.03.2017

    Yburg byłeś już u przyjaciela z Torunia że gadasz takie głupoty . Szybciej Bankructwo zaliczy twoja PESA jak DB przekona się że Szynobusy dla nich to tandeta . I w sądzie wywalczy odszkodowanie za straty . Wiec przestań źle życzyć Newagowi . Bo on odróżnieniu od producentów z Kujawskiego nie produkuje tandety

  • YburG – 17.03.2017

    ^^^^
    Jasne ...
    Przede wszystkim prawdziwy hit rynkowy (od lat) "tramwaj" nevelo

  • Chudy – 28.03.2017

    Sto razy lepszy niż złom Krakowiak.

  • wm – 28.03.2017

    Krakowiaka i Nevelo nie ma co porównywać.
    Podstawowa różnica między nimi jest taka, że Krakowiak czasami stoi, a Nevelo czasami jeździ !

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.