TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Najnowsze dzieło Modertransu – Typ I
InfoTram.pl - Opublikowano: 29.12.2018 18:31:26 1 komentarz
Najnowsze dzieło Modertransu – Typ I (foto: Modertrans)

Jednym z ostatnich tramwajów jaki opuścił zakład Modertrans Poznań był pojazd nie przypominający tych nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma.

Jednym z ostatnich tramwajów jaki opuścił zakład Modertrans Poznań był pojazd nie przypominający tych nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma jakie w ostatnim czasie są regularnie transportowane do Poznania.

Tajemniczym pojazdem niespodzianką okazał się Bergische Stahlindustrie Typ I.

Wagony silnikowe Typ I były pierwszymi tramwajami elektrycznymi kursującymi po Poznaniu. W latach 1897-1902 do stolicy wielkopolski trafiło 15 takich wagonów wyprodukowanych przez Bergische Stahlindustrie. Służbę w ruchu liniowym zakończyły jeszcze przed II Wojną Światową. Kiedy w 2010 roku odkryto pozostałości jednego wagonów w zajezdni przy ul. Gajowej, podjęto decyzję o odtworzeniu tramwaju Bergische Stahlindustrie Typ I.

W Modertransie wykonano replikę tego tramwaju dla MPK Poznań. Prace przy tramwaju trwały tylko dwa lata. Na przygotowanie repliki tramwaju Carl Weyer z 1905 roku poświęciliśmy 4 lata.

Tramwaj Bergische Stahlindustrie Typ I zaprezentowano uroczyście 27 grudnia 2018 roku podczas obchodów 100 rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Można go było podziwiać w składzie z wagonem doczepnym Carl Weyer, odbudowanym w 2015 roku również przez Modertrans Poznań.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zabytek
Modertrans
MPK Poznań
  • Tymon Myga – 29.12.2018

    Specjalista w dziedzinie elektryki od eNki 😂

  • Bartłomiej Kuczyński – 29.12.2018

    eeee tam dorzuci się 27% niskiej podłogi i zaproponuje w przetargu dla Wrocławia

  • Dariusz Walczak – 29.12.2018

    ło jezu :/

  • Dariusz Walczak – 29.12.2018

    kto robi te projekty??? po spieprzonej doczepie czas na spieprzonego silnika,

  • Krzysztof Kawa – 29.12.2018

    Chyba specjalistą od zepsucia zabytków... Myślałem, że 102Na ze statyczna przetwornicą to jakaś pomyłka, ale to? To już jest dramat.

  • Michał Grossmann – 29.12.2018

    No najlepiej nie robić nic...😡

  • Piotr Kowalski – 29.12.2018

    Na pewno lepsze to niż toruńska ,,eNka,, retro.

  • Filip Kosmala – 29.12.2018

    Skoro Modertrans to według was specjalista od starych tramwajów to czym jest w takim razie nasza Stacja Obsługi i Remontów w Krakowie :P

  • Askenazy Filon Barczyński – 29.12.2018

    Ciekawe kto to dopuścił do ruchu i jak wygląda spełnienie Rozporządzenia o Warunkach Technicznych Tramwajów i Trolejbusów. Bo do par 2 się replika absolutnie nie kwalifikuje.

  • Dariusz Kasprzyk – 30.12.2018

    W Gorzowie taka sama replika

  • Marcin Marcin – 30.12.2018

    Do pięt nam nie dorastają.

  • Kaszebe – 30.12.2018

    Idea przednia,nad wykonaniem można by się rozwodzić ale wizerunek ?! O ile "kufer" na dachu można by,przy dużym"znieczuleniu"przeżyć to ten pantograf nie?! Zwykły od GT osłodziłby rany a tak to szkoda gadać.

  • Marcin Drabik – 30.12.2018

    Podobny ten tramwaj do wrocławskiej Beroliny Jaś i Małgosia.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.