TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Na pętli Wilczak wznowiono prace związane z budową trasy na Naramowice
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 11.03.2019 10:02:03
Na pętli Wilczak wznowiono prace związane z budową trasy na Naramowice

Na pętli Wilczak, w miejscu budowy trasy tramwajowej na poznańskie Naramowice, wznowiono prace związane z realizacją inwestycji.

Na pętli Wilczak, w miejscu budowy trasy tramwajowej na poznańskie Naramowice, wznowiono prace związane z realizacją inwestycji.

Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022 r. Inwestycja jest warta blisko 380 mln zł. Biuro prasowe poznańskiego magistratu podało, że na pętli Wilczak prowadzone są prace instalacyjne i pierwsze roboty ziemne. Wcześniej zlikwidowano tam torowisko, słupy trakcyjne i perony.

"W ramach projektu przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wraz z siecią trakcyjną. Na pętli pojawią się również przebudowane perony tramwajowe z nowymi wiatami przystankowymi. Całość uzupełnią elementy małej architektury, systemu identyfikacji miejskiej oraz stacja trakcyjna dla przyszłej trasy tramwajowej" – podało miasto.

Prace na pętli Wilczak, których efektem będzie przygotowanie wyprowadzenia torowiska tramwajowego w kierunku północnym, to pierwszy etap największej inwestycji komunikacyjnej w Poznaniu, prowadzonej w formule "projektuj-buduj".

"Równolegle, zgodnie z przyjętym harmonogramem, projektowane są pozostałe odcinki trasy do Naramowic. Do końca marca znany będzie docelowy kształt pasa drogowego i trasy tramwajowej na tym odcinku. Według planu w pierwszym kwartale przyszłego roku powinny zostać skompletowane wszystkie decyzje umożliwiające terminową realizację inwestycji" – podało miasto.

Kompleksowe uruchomienie nowego układu komunikacyjnego – nowego torowiska o długości 3,3 km oraz niemal 7,5 km dróg – łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami – nastąpi najpóźniej wiosną 2022 r. Na nowej trasie tramwajowej zlokalizowanych będzie osiem przystanków. Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego z infrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także z zielenią i małą architekturą.

Koszt inwestycji wyniesie blisko 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach dwóch projektów z Programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
pętla
Poznań
budowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.