TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Puławy z Solarisami Urbino 8,9LE. Wiślane barwy!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.04.2019 15:15:40
fot. UM Puławy, facebook.com

W kwietniu na ulice Puław wyjadą trzy nowe autobusy MZK. Obecnie trwa odbiór techniczny trzech Solarisów Urbino 8,9 LE. Tym samym wielkimi krokami zbliża się finał projektu taborowego przewoźnika.

W kwietniu na ulice Puław wyjadą trzy nowe autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacji. Obecnie trwa odbiór techniczny trzech Solarisów Urbino 8,9 LE. Tym samym wielkimi krokami zbliża się finał projektu taborowego przewoźnika.

Dostawa "dziewiątek" z fabryki w Bolechowie to finał ubiegłorocznego zamówienia. 23 kwietnia 2018 r. puławskiego MZK podpisało z Solarisem umowę na dostawę trzech spalinowych i bardzo przyzwoicie wyposażonych Urbino 8,9LE. Kontrakt opiewał na 3 151 260 PLN brutto. Jeden dziewięciometrowy "jamnik" został więc wyceniony na 854 000 PLN netto. Lada moment autobusy zadebiutują na puławskich liniach.

"Wiślane dziewiątki"
Solarisy zostały pomalowane w barwy, które od kilku lat są kolorami firmowymi MZK. Określiliśmy je mianem wiślanych, gdyż ich układ na nadwoziu nawiązuje do położenia Puław i bezpośredniego sądziedztwa Wisły. Każda z nowych puławskich "dziewiątek" umożliwia podróż 61 pasażerom. 25 osób może podróżować na dedykowanych dla Solarisa fotelach Ster 8MU Ultra Light. Dwa siedzenia są dostępne z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego niskowejściowego pojazdu jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0. Zastosowano płacy drzwiowe firmy RAWAG oraz napęde BODE.

Czas na mechanikę. Niespełna dziewięciometrowe "jamniki" są napędzane silnikami Cummins ISB6.7E6C. Jednostka o pojemności 6,7 l ma 184 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 982 Nm. Została zabudowana centralnie. Zblokowano ją z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6. Przekładnia współpracuje z mostem napędowym Dana G150. Zastosowano niezależną przednią oś ZF RL55EC.

Puławski standard
Pojazdy są bogato wyposażone. Nie zabrakło klimatyzacji firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewniają cztery uchylne okna, luki dachowe oraz wentylatory sufitowe. Pasażerowie mają dostęp do ładowarek USB dla urządzeń mobilnych. Całe wnętrze "jamników" jest monitorowane. W futrynach zamontowano także system zliczania potoków pasażereskich, najprawdopodobniej IRMA Light.

Autobusy wyposażono w SIP mieleckiego R&G Plus. Za kabiną kierowcy znajdujemy. Z kolei po prawej stronie między pierwszymi a drugimi drzwiami zainstalowano LCD ETM38, czyli nic innego jak "e-koraliki". Kasowniki dualne KRG8 posiadają fukncję płatności kartą. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Unia daje
Zakup autobusów jest współfinansowany ze środków UE w ramach projektu Rozwój zrównoważonego transportu zbiorowego łączącego Puławy i jego obszar funkcjonalny. Całkowita wartość projektu wynosi 25 544 887,92 PLN, z czego dofinansowanie z UE w ramach RPO WL 2014-2020: 13 500 000 PLN.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Puławy
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.