TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Koszalin z trzecim przetargiem na nowy statek
InfoShip.pl - Opublikowano: 22.11.2019 15:30:49
MZK Koszalin z trzecim przetargiem na nowy statek; fot. MZK Koszalin

Do 25 listopada można składać oferty w trzecim przetargu MZK Koszalin za zakup statku pasażerskiego, który zabierze na pokład 100 osób i 7 rowerów. W sezonie 2021.

Do 25 listopada można składać oferty w trzecim przetargu MZK Koszalin za zakup statku pasażerskiego, który zabierze na pokład 100 osób i 7 rowerów. W sezonie 2021.

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie cały czas chce kupić drugi statek pasażerski - tym razem już na sezon 2021, a nie jak za pierwszym razem - na przyszłoroczne wakacje. Taka zmiana terminu powinna przynieść co najmniej kilka ofert ze strony stoczniowego biznesu, aczkolwiek wyniki z październikowej powtórki nie a optymistycznie. Za drugim razem - podobnie jak i za pierwszym - MZK nie dostało żadnych ofert.

Zgodnie z planem, nowy tramwaj wodny ma przewozić pasażerów z Koszalina do Mielna przez jezioro Jamno w sezonie 2021. Statek tym samym zastąpi autobus linii nr 1, co jest jak najlepszą informacją dla osób, które nie chcą stać w korkach samochodowych na krajowej "jedenastce" i wolą wodny transport.

Natomiast MZK nie zrezygnuje z Koszałka i dywersyfikuje te usługi: Rejs Koszałkiem ma charakter wycieczki po jeziorze, a tramwaj wodny będzie pełnił funkcję komunikacyjną.

Co chce MZK?

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie chce kupić statek pasażerski wraz z opracowaniem technologii wodowania i wyciągania statku oraz jego postoju poza sezonem. I od razu stawia warunek czasowy - zaprojektowanie i wybudowanie statku musi nastąpić w ciągu 18 mc-y.

Nowa jednostka ma mieć długość ok. 20 m i zdecydowanie większą pojemność iż Koszałek. Dzięki konstrukcji typu katamaran - statek przy ok. 20 metrów długości i ok. 5 metrów szerokości ma zabierać na pokład aż 120 pasażerów i członków załogi. Do tego zaoferować ma co najmniej 7 wydzielonych miejsc na rowery, jedno na wózek inwalidzki i jedno na wózek dziecięcy. Maksymalnie 25 proc. przestrzeni pasażerskiej, z tyłu statku, ma mieć charakter otwarty.

Śródlądowa hybryda

Kolejna nowość dotyczy napędu - nowa jednostka ma mieć napęd hybrydowy:

· elektryczny, który pozwoliłby na rejs z prędkością 7 km/h i wszelkie operacje manewrowe na przystani

  • spalinowy, który dałby możliwość rozpędzenia się do 15 km/h.

W przetargu zastosowano standardowe kryteria: okres gwarancji / waga: 10 % i cena - waga: 90 %



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
statek
MZK Koszalin
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.