TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZA Warszawa pokazuje pierwszego gazowego MAN-a
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.03.2019 16:00:03 5 komentarzy
fot. MZA Warszawa, facebook.com

Wielkimi krokami zbliża się początek dostaw gazowych MAN-ów do Warszawy. MZA pochwaliły się właśnie zdjęciami wzorcowego Lion'sa City A21. To oczywiście pojazd wybitnie "szyty na miarę".

Wielkimi krokami zbliża się początek dostaw gazowych MAN-ów do Warszawy. Miejskie Zakłady Autobusowe pochwaliły się właśnie zdjęciami wzorcowego Lion'sa City A21. Pierwsze autobusy na CNG przewoźnika to oczywiście pojazd wybitnie "szyty na miarę".

Łącznie do największego miejskiego operatora w Polsce trafi 110 gazowych "lwów". W większości będą to autobusy przegubowe. Na przełomie marca i kwietnia powinny ruszyć pierwsze dostawy. Natomiast tuż przed nimi MZA zostaną przekazane dwa autobusy jako wzorcowe. Przed dostawami przejdą one testy m.in. SIP.

Pierwszy krótkim Lion'sem City CNG przewoźnik właśnie się pochwalił. Autobus umożliwia podróż ok. 85 pasażerom. Wygląda na to, że pojazd ma 30 miejsc siedzących. Zastosowano dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Z niskiej podłogi dostęnych mamy osiem siedzeń. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzemem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

W krótkim "lwie" zastosowano gazowy silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na tą chwilę nie mamy informacji z jaką skrzynią biegów silnik jest zblokowany.

Skoro jesteśmy w Warszawie to nie zapomniano o kierowcach. Mogą oni liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji od Spherosa, monitoringu i gniazd z portami USB. Pasażerowie będą mogli zakupić bilety w automatach, które dopiero zostaną zamontowane.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy MAN jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy czter tablice LCD. Zastosowano trzy o przekątnej 22", na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami mamy monitor typu ETM-38, na którym informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików". Nie mogło oczywiście abraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Wzrocowy MAN A21 CNG robi bardzo dobre wrażenie, mimo, że brakuje jeszcze niektórych elementów wyposażenia. Warszawa od zawsze wysoko stawia poprzeczkę. Jedna od trzech lat jest ona ustawiona bardzo wysoko. W tej chwili każdy autobus, który jest dostarczany do stolicy musi tak naprawdę być "szyty na miarę". W przypadku pierwszych autobusów na CNG dla MZA nie mogło być inaczej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
MAN
CNG
  • Mateusz Włodarczyk – 01.03.2019

    Coś takiego powinno się kupić w przyszłości

  • Mateusz Włodarczyk – 01.03.2019

  • Mateusz Włodarczyk – 01.03.2019

    Oraz takie Merole wtedy można by powiedzieć że Bogactwo w MZA

  • Mateusz Włodarczyk – 01.03.2019

  • Maciek Tgk Bielski – 01.03.2019

    A wie ktoś ile wysokości ma ten Manik z garbem na dachu?

  • Mateusz Włodarczyk – 01.03.2019

    Który ładniejszy lion's czy ecitaro ?

  • Mateusz Włodarczyk – 01.03.2019

    Moim zdaniem cena ecitaro może być wysoka aczkolwiek kto wie być może duże miasta się skusza

  • Go&go – 01.03.2019

  • Norbert Kwiecień – 01.03.2019

    W Starachowicach,jeszcze stoi dużo sztuk tej starej generacji MANa dla Warszawy,a powinno być To,nowa generacja,

  • Norbert Kwiecień – 01.03.2019

    Citaro,wersja dla Gdańska,w prowadzeniu ekstra,poprzednia a aktualna generacja MANa dla Warszawy się kryje.

  • czeslaw2 – 01.03.2019

    Miejmy nadzieję, że serwis zamówiony.

  • czeslaw22 – 01.03.2019

    Serwis na szczęście nie potrzebny.

  • Artur Puczyłowski – 01.03.2019

    Współczujemy. Tylko 🌟!!!!

  • czeslaw2 – 03.03.2019

    Czy serwis już jedzie do tego badziewia.

  • czeslaw22 – 04.03.2019

    Serwis już jedzie ale do hiszpańskiego badziewia.

  • czeslaw2 – 23.03.2019

    @czeslaw22: czyli do i.rizara. Brawo SB&C.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.