TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZA przyspiesza prace nad zajezdnią przyszłości - Redutowa
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.11.2019 10:00:46
MZA przyspiesza prace nad zajezdnią przyszłości - Redutowa; fot Wizualizacja MZA

Stołeczny przewoźnik deklaruje, że w połowie 2020 r. będzie dysponował finalnym projektem dwupoziomowej zajezdni na Woli.

Stołeczny przewoźnik deklaruje, że w połowie 2020 r. będzie dysponował finalnym projektem dwupoziomowej zajezdni na Woli, która pomieści autobusy bateryjne i na ogniwa paliwowe. Częściowo będzie ona zautonomizowana.

Trzy lata temu

Budowa nowej zajezdni MZA na Redutowej to projekt, o którym przewoźnik mówi od wielu lat.

-"To będzie najbardziej zaawansowana technicznie zajezdnia autobusowa w Polsce i jedna z najnowocześniejszych w Europie - zapewniało MZA w kwietniu 2016 r. - Poza parkingiem i serwisem dla 300 pojazdów, znajdzie się tutaj także 100 stacji dla ładowania autobusów elektrycznych. Energię będą dostarczały m.in. panele fotowoltaiczne."

Trzy lata temu mówiło się, że zajezdnia będzie gotowa w 2020 r. Już wiadomo, że ten termin znacząco się opóźni.

Decyzja środowiskowa

Prezes MZA, Jan Kuźmiński, w rozmowie z Gazetą Wyborczą przyznaje, że realizacja projektu dość mocno się opóźniła, m.in. ze względu na przeciągającą się ocenę środowiskową, jednak podkreśla, że w połowie 2020 r. pojawi się już ostateczny projekt.

-"Do półtora roku przedłużyła nam się ocena środowiskowa. W połowie przyszłego roku powinniśmy dostać ostateczny projekt, a z budową powinno już pójść szybko – przewiduje.

Cała inwestycja ma pochłonąć 170 mln zł, na którą to sumę spółka zaciągnie kredyt.

Autonomicznie i z wodorem

Docelowo na Redutową ma trafić większość infrastruktury przystosowanej do elektrycznego taboru, w tym między innymi (istniejące i planowane) ładowarki z zajezdni przy ul. Stalowej, Ostrobramskiej i Woronicza, Chomiczówki, Wilanowa, Spartańskiej i Konwiktorskiej.

Część podziemna, która ma pomieścić nawet 140 autobusów, ma znaleźć się 9 metrów pod powierzchnią.

MZA rozważa też inwestycję w autobusy napędzane wodorem, przewidując, że koszty tego paliwa w najbliższych latach znacząco spadną.

- To przyszłość dla transportu zbiorowego w mieście – deklaruje prezes MZA w rozmowie z Gazetą Wyborczą.

Podobnie wygląda kwestia autonomizacji prac obsługowych.

-"Elektryczne przegubowce same wjadą do podziemnego garażu, znajdą wolne miejsce, podniosą pantografy i podłączą się do prądu. - mówi prezes Miejskich Zakładów Autobusowych. – Nie chcę, by pod ziemią kręcili się kierowcy, tabor będzie tam parkował sam, sterowany zdalnie."

Czekamy na projekt.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zajezdnia
MZA Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.