TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Wrocław przejmuje nadzór nad torowiskami
InfoTram.pl - Opublikowano: 02.07.2019 09:19:59
MPK Wrocław przejmuje nadzór nad torowiskami (foto: MPK Wrocław)

Decyzją prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka tamtejsze MPK we wrześniu przejmie nadzór nad torowiskami i siecią.

Decyzją prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka tamtejsze MPK we wrześniu przejmie nadzór nad torowiskami i siecią.

Jak podaje ratusz ma to usprawnić i przyspieszyć remonty. W tej chwili przygotowane są umowy i procedury. MPK szuka do pracy też inspektorów od utrzymania sieci i torów.

Obiecałem przeprowadzenie audytu torowisk i przedstawiłem już jego rezultaty. Złożyliśmy zamówienie na produkcję rozjazdów i szyn i sukcesywnie je wymieniamy. Żeby usprawnić prace, jesienią przekażemy MPK nadzór nad torowiskami - ogłosił Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Do tej pory zajmował się tym Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Przejęcie obowiązków przez MPK ma usprawnić prace nad poprawą stanu torowisk i sieci, bo kto wie więcej o nich, niż korzystający z niej na codzień pracownicy i prowadzący tramwaje MPK. Przejęcie nadzoru ma nastąpić jesienią. Formalnie będzie zajmować się tym jednostka powołana w ramach wrocławskiego MPK. Na razie roboczo nazywa się Zakład Torów i Sieci.

Wraz z drużyną MPK dołożę wszelkich starań by przywrócić je do stanu oczekiwanego przez wrocławian i na miarę ambicji Wroclove. Jeszcze w trakcie wakacji pokażemy sposoby i terminy realizacji tego planu – poinformował Prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Taki system, kiedy to użytkownik zajmuje się utrzymaniem infrastruktury sprawdza się dobrze już od lat m.in. w Warszawie.

W Tramwajach Warszawskich jest wyspecjalizowana jednostka, czyli Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów powołany do pełnej opieki nad stanem torowisk, sieci trakcyjnej i całej infrastruktury, która zapewnia sprawną eksploatację systemu. Modernizacje i naprawy infrastruktury Tramwaje Warszawskie prowadzą w ramach środków przekazywanych z budżetu miejskiego - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy warszawskiej spółki.

We Wrocławiu jeszcze w wakacje mamy poznać dokładny zakres obowiązków i pierwsze harmonogramy oraz zadania nowej jednostki. W tej chwili ustalane są procedury, przygotowywane umowy. Na stronach internetowych MPK pojawiły się też pierwsze nabory specjalistów od sieci i inspektorów nadzoru inwestycji drogowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Wrocław
tor
infrastruktura
torowisko
  • Piotr Badowski – 02.07.2019

    Koszt wróci lub nie w wozokilometrze ;)

  • Wojciech Liberda – 02.07.2019

    Bardzo dobre, bo teraz nikt nie będzie mówił, że nie ma pieniędzy 😋 Druga sprawa, to MPK jakie by nie było będzie szybciej reagować na stan torowiska... mniej papierologii...

  • Adam Pająk – 02.07.2019

    Pożyjemy zobaczymy. Moim zdaniem, żeby torowiska były dobre muszą być remontowanego. Podmiana ZDiUM na MPK to jeszcze nie remont. Ale może zdarzy się cud.

  • Piotr Palacz – 02.07.2019

    Gdyby stawka za wzkm miała wynosić tyle ile w Warszawie (na utrzymanie torów) trzeba by dopłacić koło 4 zł do obecnych wrocławskich stawek co przy liczbie wzkm oznaczałoby konieczność wydania dodatkowo 45-50 mln zł a na pewno tyle nie będzie. Także z pusteo i Salomon nie naleje.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.