TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Wrocław o efektach prac torowych
InfoTram.pl - Opublikowano: 16.05.2020 13:45:19
MPK Wrocław o efektach prac torowych (foto: MPK)

Pod koniec 2019 roku wrocławskie MPK przejęło nadzór i prowadzenie remontów na wrocławskich torowiskach. Poza programem #TORYwolucja MPK nadzoruje i przeprowadza inne remonty i naprawy.

Pod koniec 2019 roku wrocławskie MPK przejęło nadzór i prowadzenie remontów na wrocławskich torowiskach. Poza programem #TORYwolucja MPK nadzoruje i przeprowadza inne remonty i naprawy.

Jak twierdzi przewoźnik jeszcze wiele jest do zrobienia, ale torowcy wykorzystują obecny czas i mniejszy ruch na ulicach miasta. Od maja MPK Wrocław ruszyło z 11 pracami w ramach programu #TORYwolucja. W ostatni weekend rozpoczęła się wymiana torowiska na Pomorskiej, Staszica i Reymonta – koszt tego remontu to prawie 2 miliony złotych.

Ten remont jest nie tylko konieczny dla naszych tramwajów, ale to także ukłon wobec wrocławskich kierowców. Każdy, kto tędy jeździ do pracy, wie, jak istotnie poprawi to komfort przejazdu. Kolejny tak duży remont torowiska czeka w tym roku Biskupin i trasę wzdłuż ulicy Olszewskiego – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Firmy pracujące na zlecenie MPK można spotkać na przykład na skrzyżowaniu Teatralnej i Piotra Skargi czy w pobliżu wrocławskiej Opery na Świdnickiej/Podwalu.

Wiem, że wygląda to jakbyśmy gotowali obiad dla naszych torowców, ogień bucha żywym płomieniem. Ale to, co wygląda zaskakująco to tak zwana metoda spawania termitowego. Polega na połączeniu sąsiednich szyn poprzez wypełnienie przestrzeni stopiwem powstającym w tyglu znajdującym się ponad miejscem spawania – mówi Krzysztof Balawejder

Ciekły metal zalewa i wypełnia pustkę między łączonymi odcinkami torów. Spawanie takie stosują także kolejarze - to podstawowa metoda łączenia szyn w rozjazdach i skrzyżowaniach torów, a także podczas naprawy pękniętych szyn kolejowych.

MPK naprawia też trakcję pod wiaduktami na Powstańców Śląskich i Trzebnickiej, chociaż największe remonty w ramach tego programu czekają wrocławian w czasie wakacji. Mapkę aktualnie prowadzonych prac znaleźć można w załączniku. Poza tymi dużymi remontami MPK korzystało w kwietniu z mniejszego ruchu we Wrocławiu i prowadziło szereg napraw torów poza programem #TORYwolucja.

 Co udało się zrobić?

wymieniono zwrotnicę – Piłsudskiego – Stawowa A306/2Z,

wymieniono zwrotnicę – rondo Reagana B310/8N,

wymieniono zwrotnicę – rondo Reagana B310/1N,

wymieniono zwrotnicę – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza A401/3Z,

wymieniono 47 metrów szyn na pl. Powstańców Warszawy,

wymieniono 42 metrów szyn na ul. Średzka (most),

wyszlifowano szyny – Toruńska – Kwidzyńska – ok. 4000 metrów toru pojedynczego,

wyszlifowano szyny – Pilczyce od mostu w kierunku pętli (do zwrotnicy) – ok. 400 metrów toru pojedynczego,

napawano i wyszlifowano krzyżownice w obrębie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego – Krupnicza.

Awaryjnie w kwietniu wykonano także 142 spawy pękniętych główek szyn i torów, wstawiono także 24 metry szyn na odcinku Powstańców Śląskich – Jastrzębia oraz Orla; a także na pętli na Kosmonautów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Wrocław
tory
torowisko
remont
zwrotnica