TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Tarnów znów zaskakuje. Tym razem z...
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.11.2019 16:00:06
fot. MPK Tarnów

MPK w Tarnowie znów zaskakuje. Przewoźnik szuka dostawcy jednego, maksymalnie trzyletniego autobusu klasy MAXI na CNG. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to spółka wzbogaci się o niego jeszcze w tym roku.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie znów zaskakuje. Przewoźnik szuka dostawcy jednego, maksymalnie trzyletniego autobusu klasy MAXI na CNG. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to spółka wzbogaci się o niego jeszcze w tym roku.

Co chce kupić MPK? Na pewno jedną używaną- choć nie za bardzo- "gazową" dwunastkę. I znów sprawa jest postawiona jasno. Przewoźnik zaznacza, że potencjalni oferenci muszą wybierać spośród MAN-ów, Mercedesów lub marki Scania. I to najlepiej spośród egzemplarzy demonstracyjnych. Bo w końcu ten, którego chce mieć MPK ma mieć nie więcej niż trzy lata i nie więcej niż 200 000 km przebiegu.

Szczegóły
Spółkę interesuje wyłącznie autobus klasy MAXI. Ma to być konstrukcja z nadwoziem o długości 11,8 - 12,2 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższy niż 3,4 m. Gazowiec ma zapewniać podróż min. 76 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobus musi być napędzany silnikiem gazowym o pojemności 7 - 10 l i mocy powyżej 198 kW. Jednostka ma zostać zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ze zwalniaczem hydraulicznym uruchamianym pedałem hamulca. Na dachu mają się znaleźć kompozytowe zbiorniki do magazynowania CNG o pojemności wodnej min. 1200 l. 

Autobusy musiały być ponadto wyposażone przynajmniej w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy. W tym celu autobusy miały posiadać na dachu agregat o mocy min. 24 kW. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być realizowana przez nie mniej niż dwa uchylne luki dachowe i co najmniej cztery okna boczne.

Terminy i ocena ofert
Dostawa ma zostać zrealizowana do końca roku. Autobus będzie objęty gwarancją całopojazdową przez 180 dni i taki sam okres na układ napędowy.

Termin składania ofert mija 4 grudnia. O wyborze decydują dwa kryteria. Cena ma 80% wagi. Łącznie 20% można zdobyć dzięki zaoferowaniu autobusu z 2018 r. oraz z przebiegiem do 50 000 km.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Tarnów
CNG
używane
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.