TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Świdnica bez ofert na elektrobusy z Geparda
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.04.2019 14:00:56
fot. MPK Świdnica, facebook.com

Na razie nici elektrobusów w Świdnicy. Unieważniony zostanie przetarg MPK na dostawę dwóch elektrycznych "dwunastek" i trzech ładowarek do nich. Spółka nie otrzymała ofert. Zapewne z powodu terminu dostawy.

Na razie nici elektrobusów w Świdnicy. Unieważniony zostanie przetarg Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego na dostawę dwóch elektrycznych "dwunastek" i trzech ładowarek do nich. Spółka nie otrzymała ofert. Zapewne z powodu terminu dostawy.

Przypomnijmy, że świdnickie MPK swoje pierwsze "elektryki" chciało kupić przy wsparciu z programu GEPARD 2, którym zarządza Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Póki co przewoźnik uzyskał pozytywną rekomendację dla projektu. Pozostaje jeszcze kwestia decyzji o dofinansowaniu.

W połowie marca przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę składającą się z dwóch elementów. Pierwszym były dwie wolne ładowarki plug-in o mocy min. 40 kW i jedna szybka pantografowa nie słabsza niż 250 kW. Drugim natomiast dwa elektrobusy klasy MAXI, każdy do przewozu min. 70 pasażerów, w tym przynajmniej 27 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2.

Świdnickie elektrobusy musiały być wyposażonej w jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 160 kW. Przewoźnik wymagał zastosowania zasobników energii o pojemności min. 200 kWh. Szczegółowo wymagania MPK wobec "elektryków" opisaliśmy tutaj. Całe zamówienie miało zostać wykonane najpóźniej do końca marca 2020 r., jednak dodatkowe 5 pkt można było zyskać za skrócenie tego terminu o przynajmniej 35 dni.

Bez finału
Do dziś przewoźnik czekał na oferty. Czekał i się nie doczekał.

Co mogło stać za brakiem ofert? Katalog kar umownych, który przewidziało MPK nie był surowy, a wręcz dosyć przyjazny dla dostawcy. A zatem wydaje się, że za przyczynę rychłego unieważnienia przetargu należy przyjąć termin dostawy.

Licząc od dziś byłoby to maksymalnie 11 miesięcy. Ale jeśliby odjąć od tego czas potrzebny potwierdzenie dofinansowania z NFOŚiGW, rozstrzygnięcie i podpisanie umowy mógłby się okazać, że na realizację byłoby ok. dziewięć miesięcy. Teoretycznie niemało, ale praktycznie to przewoźnicy póki co muszą się dostosować do terminów producentów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Świdnica
elektrobus
  • Tomasz Kurzawa – 30.04.2019

    Pracujemy nad alternatywnym rozwiązaniem i nie zamierzamy odpuszczać. A ponadto nie musimy ale chcemy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.