TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Łódź koryguje budżet na podwykonawstwo
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.10.2019 16:00:26
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

MPK Łódź zastosowało błędną stawkę VAT do obliczenia swojego budżetu w przetargu na obsługę wybranych linii w ramach podwykonawstwa. To znacząco zmienia postać rzeczy.

MPK Łódź zastosowało błędną stawkę VAT do obliczenia swojego budżetu w przetargu na obsługę wybranych linii w ramach podwykonawstwa. To znacząco zmienia postać rzeczy.

O otwarciu ofert w przetargu na obsługę wybranych linii zastępczych oraz autobusowych pisaliśmy tutaj. Łódzkie MPK otrzymało oferty o Arrivy, BP Tour-a oraz konsorcjum Kris Tour oraz TIM.

Część danych jednak jest już nieaktualna. MPK skorygowało informację z otwarcia ofert. Wcześniej zastosowano złą stawkę VAT. Teraz po zastosowaniu właściwej, czyli 8% budżet zmalał. Ale po kolei...

Cztery przetargowe pakiety to:

  • Zadanie nr 1 to obsługa linii Z45 i Z46 przez 36 m-cy / 2 340 000 wzkm
  • Zadanie nr 2 to obsługa linii 43A i 43B przez 36 m-cy / 1 332 000 wzkm
  • Zadanie nr 3 to obsługa linii Linia Z41 przez 24 m-cy / 960 000 wzkm
  • Zadanie nr 4 to obsługa linii 53A, 53B, 53C, 53D, 53E oraz 60A, 60B, 60C, 60D przez 36 m-cy / 4 497 870 wzkm

Budżet i stawki po korekcie
Po korekcie budżet to 98 794 728 zł brutto. Praca eksploatacyjna to ciągle łącznie 8 982 000 wzkm. Czyli szacowana średnia stawka jednostkowa wychodzi w wysokości 10,18 zł/wzkm netto. Rozdzielamy to na przetargowe zadania. I teraz mamy:

  • Zadanie nr 1 - 28 087 236 zł brutto, czyli 11,11 zł/wzkm
  • Zadanie nr 2 - 14 322 420 zł brutto, czyli 9,96 zł/wzkm netto
  • Zadanie nr 3 - 8 541 180 zł brutto, czyli 8,23 zł/wzkm netto
  • Zadanie nr 4 - 47 843 892 zł brutto, czyli 9,85 zł/wzkm netto

Zadanie nr 1- tutaj mamy komplet przetargowej ekipy. Stawki bez zmian. Oferty prezentują się następująco: 

  • konsorcjum TIM i Kris Tour ABC - 8,59 zł/wzkm netto
  • BP Tour - 7,28 zł/wzkm netto
  • Arriva - 8,75 zł/wzkm netto

W pakiecie nr 2 i 3 BP Tour jest jedynym oferentem ze stawkami. Stawki to odpowiednio 7,88 i 8,00 zł/wzkm netto.

O zadanie nr 4 jako jedyna zdecydowała się zawalczyć Arriva. A jest w tej układance ono najbardziej koronnym, bo wymaga ono min. 22 autobusów, w tym min. 17 "dwunastek" i pięciu przegubowców. Arriva wyraziła gotowość do realizacji tego zadania za 10,01 zł/wzkm netto. A więc nieco ponad budżetem.

Czy dużo się zmieniło? Trochę tak. Czekamy więc na decyzje. Bo przetarg mimo wszystko wyszedł bardzo ciekawie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Łódź
Arriva
BP Tour
Kris Tour ABC
TIM
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.