TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Częstochowa wynajmie 15 elektrobusów na 7 lat
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.11.2019 15:00:36
fot. Patryk Hartman, phototrans.pl

To zdaje się drugi taki przypadek w Polsce. MPK w Częstochowie szuka 15 elekrobusów klasy MAXI z ładowarkami. Spółka nie zdecydowała jednak na ich zakup za gotówkę. Odbędzie się on w formie wieloletniego wynajmu.

To zdaje się drugi taki przypadek w Polsce. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie szuka 15 elekrobusów klasy MAXI z ładowarkami. Spółka nie zdecydowała jednak na ich zakup za gotówkę. Odbędzie się on w formie wieloletniego wynajmu.

Co i jak?
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie najmu 15 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych autobusów niskopodłogowych klasy maxi (12-metrowych) wraz z infrastrukturą do ładowania. Pojazdy mają być dostarczone zgodnie z określoną przez MPK kompletacją wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnymi licencjami (co najmniej na okres trwania najmu). Przekazanie odbędzie się w takim zakresie, który pozwoli przewoźnikowi na korzystanie z utworów w sposób umożliwiający normalną eksploatację autobusów, zestawów do ładowania i urządzeń związanych z ASO w zakresie wszystkich ich funkcjonalności.

Dostawa elektrobusów oraz uruchomienie ładowarek ma się odbyć najpóźniej do połowy września 2020 r. Od tego momentu rozpocznie się okres siedmioletniego wynajmu.

Formalności
Na omówienie SIWZ dajemy sobie jeszcze chwilę więc czas na formalności. A te są adekwatne do skali zamówienia. W zakresie doświadczenia oferent musi pokazać, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył przynajmniej sześć nowych elektrobusów miejskich w ramach jednej dostawy. Jej wartość nie może być niższa niż 8 mln PLN. Ponadto musi on wykazać, że jego zdolność finansowa to nie mniej niż 15 mln PLN oraz wykazać się ubezpieczeniem również na co najmniej taką sumę. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 800 000 PLN. 

Termin składania ofert mija 31 grudnia. Ich ocenie posłużą trzy kryteria. Są to:

  • Zużycie energii - 10 %
  • Zasięg - 10 %
  • Cena - 80 %

To drugi przypadek w Polsce, w którym przewoźnik decyduje się na zakup elektrobusów w formie zewnętrznego finansowanie. Jako pierwsze na takich ruch zdecydowało się warszawskie MZA, które za pomocą leasingu pozyskało 10 Solarisów Urbino 12 electric w 2018 r. Pisaliśmy o nich tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Częstochowa
elektrobus
ładowarka
wynajem
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.