TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Modertrans: Możemy produkować wagony jednoczłonowe ze 100% niskiej podłogi
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.03.2018 13:10:19 5 komentarzy
Modertans: Możemy produkować wagony jednoczłonowe ze 100% niskiej podłogi

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl 8 marca Tramwaje Śląskie podpisały z Modertransem umowę na dostawę jednoczłonowych wagonów, częściowo niskopodłogowych.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl 8 marca Tramwaje Śląskie podpisały z Modertransem umowę na dostawę jednoczłonowych wagonów, częściowo niskopodłogowych.

Jak powiedział nam Jarosław Bakinowski, wiceprezes poznańskiej firmy, część niskopodłogowa będzie stanowić blisko 50% powierzchni wagonu. Tramwaje będą osadzone na nowoczesnych wózkach, a przy ich konstruowaniu wykorzystane zostanie doświadczenie zdobyte przy budowie Gammy. Wagonu, przypomnijmy, całkowicie niskopodłogowego. Patrząc na wizualizację pojazdu dla Tramwajów Śląskich nie trudno doszukać się podobieństw do Gammy właśnie.

Wszystko to sprawia, że nasuwa się od razu pytanie o jednoczłonową Gammę, czyli tramwaj całkowicie niskopodłogowy. Jest to w naszym zasięgu – stwierdził Jarosław Bakinowski. Dla Tramwajów Śląskich przygotowujemy taki wagon, który spełnia oczekiwania klienta. Jeśli byłoby zapotrzebowanie na pojazd jednoczłonowy, całkowicie niskopodłogowy, moglibyśmy go skonstruować i wyprodukować – dodał.

I przypomnijmy, że wagony jednoczłonowe zamówił również Elbląg. Nie będą to jednak jednostki chociażby wizualnie przypominające Gammę, ale oparte na Betach. W ich wnętrzu, czego producent nie ukrywa, znajdą się stopnie. Ale takie było zamówienie od klienta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Moderus Gamma
  • Robert Myrcha – 13.03.2018

    Elbląg?

  • Krzysztof Wilkowski – 13.03.2018

    Głupie pytanie. No raczej powinno być zapotrzebowanie na takie wagony. Wygodniej podróżować tramwajem ze 100% niską podłogą.

  • Jacek Fink-Finowicki – 13.03.2018

  • Combino – 13.03.2018

    @Krzysztof Wilkowski: To wcale nie jest głupie pytanie. Dlaczego Bakinowski tak odpowiedział? Bo już w tym przetargu częściowo odpowiedział na to ceną oferty. Za 13,5- metrowe tramwaje (czyli dwuskład nawet będzie mniej pojemny niż Bieda) policzyli po 3,5 bańki za sztukę; za wagon z wózkami niskopodłogowymi (lub jeszcze lepiej: załóżmy,że wrzucą bezosiowe by uniknąć pochylni) policzy pewnie tyle ile dziś za Biedę. Już to co zamówiły TŚ się na dobrą sprawę nie opłaca,a potencjalny 100%LF będzie w tym wypadku (przy jego cenie) sztuką dla sztuki. I Bakinowski dobrze o tym wie,dlatego tak odpowiedział. Pamiętaj o podstawowej kwestii: wagony jednoczłonowe są dziś (ze względu na wszystkie kryteria zakupu) wagonami budżetowymi. Poza tym znacznie trudniej zrobić (i jest to mniej opłacalne) solówkę 100%LF niż wieloczłona 100%LF.

  • Kaszebe – 14.03.2018

    @ Krzysztof Wilkowski. Zadziwia mnie jedna rzecz,:czemu znaczna większość osób piszących,jak pijany płoty trzyma się koncepcji 100%LFi jest to wyznacznikiem wartości tramwaju? Przecież zakup taboru to jest coś więcej niż tylko podłoga. Oto przykład. jedna z polskich firm dostarczyła do Twisty,teoretycznie z wózkami skrętnymi. Teoretycznie bo mają skręt tylko 9% więc czy jest to wózek W PEŁNI skrętny? Nie,niewiele różni się od sztywnego,. Zamiast magicznych 100%LF Katowickie odmiany mają tylko 70% i co z tego wynika. Ichwózki są w pełni skrętne więc ich oddziaływanie na tor jest mniejsze czyli koszta utrzymania linii też. Koszt eksploatacji też. Na samą wymianę obręczy przy 100% potrzeba 10,słownie DZIESIĘĆ,dni roboczych w Katowicach góra 3 a przecież wejście do skrajnych,podwyższonych,drzwi jest tylko o parę centymetrów wyżej! To wszystko przekłada się na całość kosztów czyli koszt usług świadczonych na rzecz samorządów może być mniejszy. Niestety nie wszędzie potrzebne są 34-ro metrowce. Czasem wbrew sympatykom czyli"ekspertom"z Bożej łaski którzy piszą dyrdymały nie mając pojęcia o pewnych mechanizmach. Ich świat ogranicza się tylko do 100%. Może niech w wolnej chwili idą do perfumerii i zastanowią się czy kupić 50 ml. perfumy za 100pln czy 200 ml. za 150 pln,to jest ich poziom o czym wspomniał Combino a zarząd Modertransu i myślę że w dużej mierze jest to zasługa p.Bakimowskiego prowadzi rozważną,Wielkopolską politykę rozwoju.

  • Combino – 14.03.2018

    ^^ I po co to? Znowu wziąłeś argument z (nie napiszę czego),chciałeś mi dogryźć,a wyszło ci jak zwykle (czyli słabo). Argument z... bo przywołałeś dobro wybitnie luksusowe,którego jedynym kryterium zakupu (już nawet przy tej pólce cenowej) jest WYŁĄCZNIE widzimisię (czysto indywidualny gust) kupującego i ewentualnie jego snobizm. Tymczasem 100% LF w NORMALNYM tramwaju to sprawniejsza wymiana pasażerów i mniej miejsc do potknięcia się w warunkach tłoku. Co wcale nie zmienia rzeczy,że nie potrafiłeś nawet dokładnie przeczytać mojego posta,bo gdybyś przeczytał dokładnie, to zauważyłbyś że solówki traktuję jako tramwaje wybitnie budżetowe,a solówka 100% LF (zwłaszcza w relacji do kosztów) jest dla mnie sztuką dla sztuki.

  • Combino – 14.03.2018

    Oczywiście pisząc "dobro wybitnie luksusowe" miałem na myśli perfumy za kilka stów.

  • jatal – 14.03.2018

    @ Kaszebe - Mylisz pojęcia. W wózkach popularnie nazywanych skrętnymi, nie chodzi o ile się one obracają ale czy mają możliwość obrotu swobodnego. Kąt obrotu takich wózków zależy tylko od rozmiaru łuku toru. Stąd wóżek może być obrotowy swobodnie nawet jeśli nie obraca się więcej niż np. tylko o 5 stopni. ====== Nie jest prawdą że wózek obrotowy uzależniony niewiele różni się od sztywnego. Różni się bardzo mocno zmniejszonym oddziaływaniem na szynę. ===== Na wszelki wypadek dodam że wózek sztywny wcale nie jest sztywny (nieobracalny).

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.