Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mniej wykolejeń we Wrocławiu

infotram
04.09.2020 12:45
0 Komentarzy

Sprawny nadzór nad bieżącym utrzymaniem torów, naprawy realizowane na bieżąco oraz dużo poważnych remontów – to wszystko przyczynia się do tego, że spada liczba wykolejeń.

Odkąd MPK przejęło nadzór nad torowiskami, opiekuje się nimiutworzony Dział Torów i Sieci. Fachowcy na bieżąco kontrolują stan infrastruktury,nadzorują bieżące naprawy, konserwacje zwrotnic. Poza tym, MPK przeprowadziłojuż cztery bardzo poważne i bardzo potrzebne remonty. Chodzi o skrzyżowanieulicy Świdnickiej z Podwalem, Piotra Skargi z ulicą Teatralną, a takżenewralgiczną krzyżówkę ulic Świdnickiej i Piłsudskiego.

Znacznie mniej problematyczny stał się również przejazdtramwajów przez plac Dominikański. Stan tamtejszych torów i ich podbudowy byłtaki, że bieżące naprawy na długo nie wystarczały. Obecnie są solidne nowekrzyżownice.

Pracujemy bardzointensywnie nad poprawą stanu torowisk. Zdajemy sobie sprawę, że każde takiezdarzenie wiąże się z niedogodnościami dla pasażerów, dlatego to naszpriorytet. Dzięki prokomunikacyjnej polityce prezydenta Jacka Sutryka mamy naten cel 80 mln zł. Działamy, co przynosi już pierwsze efekty. Liczba wykolejeńsukcesywnie spada – podkreśla prezes MPK Krzysztof Balawejder.

Bieżący rok rozpoczął się 19 wykolejeniami, w lutym było ichwciąż sporo – 10. Jednak od marca do końca sierpnia ich liczba nie przekroczyłasześciu, spadając w niektórych miesiącach do czterech. Cztery to oczywiście ocztery za dużo, ale oznacza to, że statystycznie do zdarzenia dochodziłorzadziej niż raz w tygodniu.

Poprawę widać również porównując osiem miesięcy tego z rokuz pierwszymi ośmioma miesiącami 2019 roku. Spadek jest blisko 20-procentowy – z74 do 60 wykolejeń.

Komentarze