TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MINI-dwójka dla Nowego Targu. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.06.2019 14:00:16
fot. MZK Nowy Targ

Urząd Miasta w Nowym Targu prowadzi przetarg na dostawę dwóch autobusów klasy MINI. Będą to pierwsze od ośmiu lat zakupy taborowe. Z lektury SIWZ wynika, że wymagania miasta nie są wygórowane.

Urząd Miasta w Nowym Targu prowadzi przetarg na dostawę dwóch autobusów klasy MINI. Będą to pierwsze od ośmiu lat zakupy taborowe. Z lektury SIWZ wynika, że wymagania miasta nie są wygórowane.

Warunki formalne ogłoszonego pod koniec maja postępowania opisaliśmy tutaj. Pojazdy będą objęte przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową. Ich dostawa ma być zrealizowana w ciągu maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy.

Wybór najlepszej oferty
Kryteria oceny ofert są bardzo proste. Cena ma 60% wagi. 30% jest do wywalczenia dzięki maksymalnemu wydłużeniu okresu gwarancji całopojazdowej. Pozostałę 10% można zdobyć dzięki zaoferowaniu autobusów z jak największą liczbą miejsc dla pasażerów.

Jakie autobusy?
Mają to być fabrycznie nowe, przynajmniej częściowo niskopodłogowe pojazdy klasy MINI z nadwoziami o długości 7 - 8 m i szerokości min. 2,15 m. Każdy umożliwi podróż min. 38 pasażerom, w tym nie mniej niż 14 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez przynajmniej jedną parę dwuskrzydłowych drzwi o prześwicie min. 900 mm.

Muszą być one napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostka o pojemności min. 4 l ma być nie słabsza niż 125 kW oraz osiągać przynajmniej 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z mechaniczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia ma posiadać charakterystykę pracy, która zapewni jak najmniejsze zużycie paliwa oraz optymalne warunki pracy autobusu w warunkach górskich.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwe, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane, jednak miasto nie wskazuje minimalnej mocy chłodniczej agregatu. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.
Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Wszystko ma być kompatybilne z już użytkowanym przez MZK Nowy Targ systemem bydgoskiego Pixela.

Podsumowując...
Miasto nie ma zbyt wysoko postawionych wymagań. To akurat dobrze, bo jest okolicznością mającą wpływ na wysokość ceny. Nie wiadomo natomiast co urzędnicy mieli na myśli pozostawiając bardzo otwartym kryterium okresu gwarancji całopojazdowej. Przekonamy się już nie długo o co dokładnie chodziło.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Nowy Targ
UM
MZK Nowy Targ
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.