Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mieszkańcy Gocławia znowu protestują. Powodem wycinka drzew

infotram
01.06.2020 12:45
0 Komentarzy

Wycięcie setek drzewi zasypanie tzw. dolinki zieleni na Gocławiu planuje się w związku z budowądrogi i linii tramwajowej na odcinku od Bora-Komorowskiego do al. StanówZjednoczonych. Mieszkańcy się na to nie godzą i zbierają podpisy pod petycją doprezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.

Tramwaj na Gocław był jedną z obietnic wyborczych RafałaTrzaskowskiego ubiegającego się o urząd prezydenta stolicy. Miał to być tramwajekologiczny, cichy, sunący po zielonym torowisku. Jednak plany się zmieniły. Wkwietniu ubiegłego roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosiłzamówienie na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej budowy drogi.Specyfikacja zamówienia przewiduje, że w liniach rozgraniczających ulicęprojektant musi zostawić rezerwę dla planowanego torowiska.

Jezdnia wraz chodnikami i torowiskiem tramwajowym ma –według nowych planów – przebiegać obecnym pasem zieleni nazywanym przezmieszkańców „dolinką zieleni” lub „wąwozem” – jednym zniewielu miejsc rekreacji w tej okolicy.

„Dolinka zieleni” znajduje się w zagłębieniu.Budynki przy ul. Bora-Komorowskie usytuowane są na niewielkiej skarpie. Różnicaterenu wynosi kilka metrów. „Obecne rozwiązania drogi przewidująpodniesienie terenu, do rzędnych istniejących osiedli mieszkaniowych” –poinformowała Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych (ZMID) w odpowiedzi napetycję mieszkańców zrzeszonych w Stowarzyszeniu „Z Rezerwą”. ZMIDwyjaśnił ponadto, że „część drzew kolidujących z rozwiązaniami inwestycjidrogowej zostanie przeznaczona do wycinki”.

„Zgodnie z założeniami istniejące obniżenie zostaniepodniesione o kilka metrów. Pomijając fakt, że będziemy mieli drogę i torowiskona wysokości mieszkań, to przede wszystkim oznacza likwidację całej roślinnościna tym terenie” – mówi Sylwia Winnicka ze Stowarzyszenia „Z Rezerwą”.Nie zadowala jej przewidywane przez ZMID obsadzenie drogi szpalerem drzew.Mieszkańcy woleliby, aby obecnie rosnące drzewa zostały zachowane.

Winnicka wskazuje, że zgodnie z odpowiedzią na petycję”ZMID nie zamierza uzyskiwać osobnej decyzji środowiskowej ws.drogi”. Wyjaśnia, że „stara decyzja dla tramwaju, budowy tej droginie obejmuje”. Podkreśla, że w sprawie inwestycji drogowej nie będzierównież konsultacji społecznych.

Na razie miasto zarezerwowało pieniądze jedynie na wykonaniedokumentacji projektowej. Środki na realizację inwestycji nie zostałyzabezpieczone. Dlatego członkowie stowarzyszenia uważają, że nie jest za późno,aby plany zmienić i zbierają podpisy pod kolejną petycją do prezydenta RafałaTrzaskowskiego o wstrzymanie planów budowy drogi, która wiąże się z wycinkądrzew i zasypywaniem „dolinki zieleni”. (PAP)


Komentarze